کد خبر: 877417
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
نودوچهارمین برنامه "در کوی نیکنامان"
نودوچهارمین برنامه "در کوی نیکنامان" با تجلیل از خانواده شهید مفقودالاثر مدافع حرم خادم جعفری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: خداوند در آیه  268 از سوره مبارکه بقره می فرماید «الشَّيْطانُ يَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ  شیطان به شما وعده تنگدستی می دهد ، و به بدکاری وا می دارد ، و خدا از جانب خود آمرزش و فزونی به شما وعده می دهد ، که خدا وسعت بخش و دانا است».
وی با بیان اینکه کلمه فقر یک بار در قرآن آمده است اما ما سه تعبیر از کلمه فقر د اریم، افزود: فقری که در این آیه گفته  می شود فقر بد است؛ فقر بد به دنیاست ، که شیطان از این راه وارد می شود و انسانها را منحرف می‌کند .
این کارشناس مذهبی با  اشاره به اینکه فقر یعنی حس نداشتن و حس نیاز، اظهار داشت: راه نفوذ شیطان برای انسانها این است که اول با فقر جلو می‌آید در حقیقت  شیطان فقر و حس نیاز را در شما ایجاد می‌کند و شما به دنبالش می‌روید و آن وقت شیطان رویش باز می‌شود و شروع  به دستور دادن می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تأکید بر اینکه کم هستند افرادی که حس بی نیازی داشته باشند، ادامه داد: این غر زدنها و نق زدنها نشانه های فقر است و بعد از این که فقیر شدیم ضعیف می‌شویم و از این به بعد شیطان دستور می دهد و دستور از وسوسه بالاتر است. آدم فقیر ضعیف است.
وی با بیان  اینکه فقر خوب هم وجود دارد، عنوان کرد: نمونه فقر خوب فقر به خدا و آخرت است و در این موردهر چه پیش خدا اظهار عجز و ناتوانی و بدبختی بکنیم  بهتر است.
این سخنران با بیان  اینکه مرور کنیم و ببینیم حضرت علی (ع) در دعای کمیل خودشان را چگونه فقیر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: حضرت می فرمایند "أنا عَبدُکَ الضَّعیف الذَّلیل  الحقیر المسکینُ المستکینُ" نه تنها حضرت امیر در مقابل مردم غنی و بی نیاز و در مقابل پروردگار خودش را فقیر می‌داند بلکه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نیز در اوج مصائب حتی یک بار شکوه نکردند  زیرا فقر در مقابل مردم انسان را کوچک می‌کند و فقر در مقابل خدا عزت می‌آورد و این یکی از علامت های مؤمن است.  
یکسال گذشته و هنوز هیچ پیکری بازنگشته است
همسر شهید مفقودالاثر مدافع حرم خادم جعفری در ادامه این مراسم با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از یک سال از شهادت همسرم هنوز پیکر او مفقود است، گفت: همسرم در 31 فروردین ماه سال 94 در عملیات بصرالحریر به شهادت رسید. کسی از ستاد و یا مسئولین نحوه شهادت او را به ما خبر ندادند. مدتی طول کشید تا اطمینان پیدا کنیم که به شهادت رسیده است و هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از شهادتش پیکر او مفقودالاثر است.
وی با بیان اینکه همسرم چند روز مانده بود به 13 فروردین ماه، عزم سفر به سوریه داشت که سه دخترم به او اصرار کردند تا سیزده بدر را پیش آنان بماند و او هم قبول کرد، افزود: همان شب به دیدار همرزمانش رفته بود که آن‌ها نوبت اعزام داشتند و به دلش انداختند که همسرم نیز با آنها برود به همین دلیل همان شب زنگ زد به خانه و گفت که مرا حلال کنید، شرایط طوری شده که می‌خواهم همین امشب بروم.
این همسر شهید مدافع حرم  با بیان اینکه یک هفته بعد از عزیمتش به سوریه با ما تماس گرفت و گفت به حرم بروید و برایم دعا کنید، اظهار داشت: به جایی می‌روم که نیاز به دعای زیادی دارم من با این سخنانش فهمیدیم حتما عملیاتی در پیش رو است به همین دلیل به حرم رفته و برایش نذر کردیم و او در همان عملیات به شهادت رسید.
همسر شهید خادم جعفری ادامه داد: همان ابتدا کسی خبر شهادتش را نداد چند تن از رزمندگانی که به سوریه رفته بودند  وسایل او را برای ما آوردند و گفتند ما شب عملیات دست روی قرآن گذاشتیم و قرار شد هر کسی که زنده برگشت خانواده مابقی را در جریان شهادت دیگران بگذارد. آنجا برای نخستین بار خبر شهادتش را شنیدیم و بعد از آن هم مدتی گذشت تا خبر قطعی شهادت به ما اعلام شد.
گفتنی است در ادامه مراسم کلیپی با عنوان شهدای فاطمیون پخش شد و با اهدای لوح و هدیه از همسر شهید مفقودالاثر مدافع حرم خادم جعفری از شهدای تیپ فاطمیون و دختران  شهید (سمیرا 12 ساله ، سارینا 10 ساله و ستایش7 ساله )  تجلیل و تکریم به عمل آمد.
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند  هر هفته پنج شنبه ساعت 7:30به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار