کد خبر: 877397
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:
عمده باغات «به» در شهرستان‌های اصفهان ،نظنز، فلاورجان، کاشان، تیران و کرون، شهرضا، اردستان، شاهین‌شهر و گلپایگان واقع گردیده است، و رقم عمده تولید «به» استان، مربوط به اصفهان می باشد که از ارقام مرغوب، تجاری و بازارپسند محسوب می‌گردد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با برداشت محصول «به» در سطح  باغات استان اظهار داشت : برداشت این محصول از اوایل مهرماه در مناطق معتدل استان آغاز گردیده و تا اوئل آبان ادامه  خواهد داشت .

 مهندس احمد رضا رئیس‌زاده گفت : پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول« به » استان در سال 96 به دلیل شرایط مناسب آب وهوایی در زمان گرده افشانی و تلقیح گل‌ها و زحمات باغداران، به 27 هزار تن برسد که نسبت به تولید سال گذشته 23درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: سطح باغات  «به» استان دو هزار و 273 هکتار می‌باشد که از این میزان 407 هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه عمده باغات  «به» در شهرستان‌های نظنز، فلاورجان، کاشان، تیران و کرون، شهرضا، اردستان، شاهین‌شهر و گلپایگان واقع گردیده است، عنوان کرد: رقم عمده  تولید «به» استان، مر بوبوط به اصفهان می باشد که از ارقام مرغوب، تجاری و بازارپسند محسوب می‌گردد.

 رئیس‌زاده ابراز داشت :میوه  « به»  علاوه خواص غذايي سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است و میوه «به » رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.

وی با اشاره به خواص درماني  این میوه پرداخت و اذعان نمود : میوه «به » براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت‌هاي روده‌اي و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است.

.شایان ذکر است میوه «به»  برای خانم‌هاي باردار براي جلوگيري از سقط جنيناز این میوه مصرف مي‌كنند وعلاوه برآن گوشت  آن نيز اثر شفابخشي براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا  دارد ونافذ است  بنابراين چند عدد به‌دانه را مدتي در دهان نگه داشته و مرتب بمكيد تا لعاب آن خارج شود، يا اينكه چند عدد به‌دانه را در آب داغ بخيسانيد و از لعاب آن استفاده كنيد وسپس بيرون بريزيد ولي مراقب باشيد از جويدن و بلعيدن به‌دانه بپرهيزيد زيرا به‌دانه، حاوي يك ماده سمي است كه براي بدن مضر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار