کد خبر: 877395
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان :
در آمریکا 2 هزار و 500 گرم و در کشور سوئیس 71 درصد مصرف دارو را گیاهان دارویی تشکیل می‌دهد ودر کشور ایران سرانه مصرف گیاهان دارویی فقط 250 گرم است.

 به گزارش  خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، همایش توسعه کشت گیاهان دارویی با حضور اعضا بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان‌های کاشان ، نطنز ، آران و بیدگل و اردستان، برگزار شد.

دراین همایش علمی کاربردی  دکتر زینلی رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان و مهندس نصر رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به میزبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز برگزار گردید،  حضور داشتند ونظرات کارشناسی  را جهت ارائه و تولید بیشتر این گیاهان اثر بخش مطرح نمودند.

 مهندس عبدالرضا مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز و مسئول بسیج مهندسین کشاورزی شهید چمران این شهرستان، در این همایش با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه، اظهارنمود: در زمینه کشت گیاهان دارویی در سطح شهرستان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و به دنبال توسعه کشت این گیاهان در منطقه هستیم.

 در ادامه آقای دکتر زینلی رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: در اروپا سرانه مصرف گیاهان دارویی 900 گرم

و در 71 درصد مصرف دارو در کشور سوئیس را گیاهان دارویی تشکیل می‌دهد و آمریکا 2 هزار و 500 گرم .یعنی 100 برابر ایران است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 10 درصد از داروهای مصرفی کشور از نوع گیاهان دارویی است

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان در ارتباط با نحوه کاشت گیاهان دارویی و بازار فروش آنها به طور کامل توضیحاتی ارائه نمود و ابراز داشت : گیاهان دارویی همچون کاسنی، گل گاو زبان، زیره و بابونه را برای کاشت در مناطق گرمسیری شمال استان توصیه می شود.

.وی خاطرنشان کرد: امسال 10 استان کشور به عنوان مراکز تولید بذر، نشا و قلمه گیاهان دارویی تعیین شده است .

دکتر زینلی هدف از ایجاد این مراکز را ارایه خدمات‌رسانی مناسب به متقاضیان کشت گیاهان دارویی عنوان و اظهار کرد: این مراکز در استان‌های تهران، گیلان، ایلام، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، هرمزگان و البرز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران تولیدکننده بهترین نوع گیاه باریجه است گفت: در حال حاضر طرح توسعه کشت باریجه این گیاه دارویی صنعتی در خراسان رضوی، آنقوزه در استان‌های کرمان و یزد، کشت سماق و ذغال اخته در آذربایجان شرقی و گونه‌های مورد، بنه، آویشن، موسیر و کرفس کوهی نیز در دستور کار قرار دارد.

درپایان این همایش، شرکت‌کنندگان از کارگاه عرقیجات دیاوا در روستای ده آباد و کارگاه آقای نظر محمدی در روستای اوره و مزرعه کشت گیاهان دارویی آقای محمودی در شهر خالدآباد بازدید به عمل آوردند.

شلیان ذکر است تاکنون 8 هزار و 425 گونه گیاهی و حدود 2 هزار و 400 گونه گیاهان دارویی در کشور شناسایی شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار