کد خبر: 877393
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
امام جمعه موقت اصفهان:
این فرهنگ آمریکایی‌ها است، اگر اختلافی در کشورهای اسلامی وجود دارد نتیجه خباثت آن‌هاست و اگر آرامشی در اروپا هست به خاطر این است که نخواستیم اختلافی در بین آن‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش جوان آنلاین از اصفهان، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: قرآن خطاب تقوا را به انسان‌های عاقل می‌کند، بین عاقل و متقی ارتباطی وجود دارد که عقل تولید تقوا می‌کند و رعایت تقوا تقویت عقل می‌کند، این ارتباط مثل تأثیر ریشه بر شاخ و برگ درخت و بر عکس است، اگر عقل نباشد تقوا رعایت نمی‌شود.

آیت‌ا‌لله سید ابوالحسن مهدوی گفت: رابطه‌ای که بین ایمان و عمل صالح ملاحظه می‌کنیم هم همینطور است، ایمان به پروردگار عمل صالح تولید می‌کند اما بعد از به وجود آمدن عمل صالح هر چه بیشتر عمل صالح انجام دهیم ایمان قوی‌تر می‌شود؛ ایمان موجب خداترسی می‌شود تا از کسی غیر خدا نترسید و آیات متفاوتی در قرآن به ایمان اشاره کرده است.

وی خاطر نشان کرد : طبق قرآن کسانی که می‌خواهند خدای باری‌تعالی را با تمام وجود ببینند و به ایمان قلبی برسند باید عمل صالح داشته باشند و شرک در عمل نداشته باشند، همچنین در رابطه عقل و تقوا هم همینطور است که در قرآن به عقلا گفته است رعایت تقوا را بکنید.

مدرس حوزه علمیه اصفهان اذعان داشت : مؤمن در اثر رعایت تقوا دارای بصیرت است و جریانات را تا آخر کار می‌بیند، در همین اثر است که یک سر و گردن فوق موج جامعه حرکت می‌کند؛ در غیر این صورت و در صورت عدم رعایت تقوا افراد بر خلاف خود و جامعه صحبت می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: رعایت تقوا یکی از عواملی است که موجب به وجود آمدن بصیرت مورد نیاز در جوامع امروز می شود؛ عدم بصیرت باعث می‌شود تا برخی افراد به صحبت‌هایی که در ماهواره‌ها مطرح می‌شود گوش کرده و این حرف‌ها را قبول کنند.

آیت االله مهدوی ابراز داشت: کسی که بصیرت ندارد غفلت می‌کند، گاهی با دشمن همراهی، گاهی سکوت کرده و گاهی هم با عدم حضور در جمعه و جماعات به دشمن کمک می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: بسیاری از مردم به حرف‌های آمریکا گوش ندانند و گفتند اصلاً ارزش گوش دادن ندارد و مقام معظم رهبری هم سخنان ارزشمندی در همین رابطه داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: جمهوریت مظهر مردم‌سالاری است و اسلامیت مظهر دینی بودن نظام ما است و این خواسته اکثریت مردم ایران است؛ ترامپ بارها و بارها به جای اشاره به مردم ایران به یاغی بودن و سرکش بودن نظام اشاره کرد که این روحیات با رئیس جمهورهای قبلی تناسب دارد، همیشه حالت تضعیف دولت‌ها و تحقیر کردن مردم وجود داشته و چیز جدیدی نیست، با توجه به صحبت‌های ترامپ اختلاف است که وی عاقل است یا دیوانه اما مهم این است که ما عاقلانه پاسخ دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طبق قرآن باید با کلام نیکو و رفتار زیبا کلام زشت افراد را پاسخ داد و مسؤولان ما نیز موضع‌گیری‌های نیکویی در مقابل ترامپ داشتند؛ در فرهنگ ما هیچ‌گاه توهین وجود نداشته است، هیچ‌گاه دخالت در حکومت‌ها سابقه ندارد.

مهدوی ادامه داد: فرستادن جاسوس، سرقت اموال و فرهنگ، ایجاد اختلاف بین حکومت‌ها و مسؤولان، ایجاد فرقه‌های کاذب در دیگر کشورها، نسبت دادن دروغ و فحاشی، حمایت از تروریسم و دولت غاصب صهیونیست و استفاده و داشتن سلاح اتمی در فرهنگ ما وجود ندارد اما همه این‌ها در  آمریکا وجود دارد.

وی تأکید کرد: ببینید تا الآن چقدر بین کشورهای مسلمان ایجاد اختلاف کردند، فرهنگ آمریکا به دنبال ایجاد فرقه‌های نوظهور است و حتی پول برای آن‌ها خرج می‌کنند؛ در کلام آمریکایی‌ها دروغ وجود دارد تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند در یک صحبت آن‌ها در سازمان ملل 20 دروغ گفته شد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: در تاریخ آمریکا بیش از 80 جنگ در کشورهای مختلف وجود داشته است، این فرهنگ آمریکایی‌ها است، اگر اختلافی در کشورهای اسلامی وجود دارد نتیجه خباثت آن‌هاست و اگر آرامشی در اروپا هست به خاطر این است که نخواستیم اختلافی در بین آن‌ها ایجاد کنیم.

مهدوی اذعان داشت: سابقه نام خلیج فارس به قبل از تأسیس آمریکا برمی‌گردد، از وقتی چشم باز کردند با نام خلیج فارس آشنا شدند؛ بدانند به کوری چشم آن‌ها خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا فوایدی هم داشت، یکی از این فواید این بود که باطن خودش را واضح بیان کرد هر چند رئیس جمهورهای قبلی ملاحظه می‌کردند؛ ما هیچ وقت مرگ بر ملت آمریکا نمی‌گوییم و مرگ بر ظالم می‌گوییم، بعضی نگویند پرچم آمریکا نماد مردم آمریکا است همه می‌دانند پرچم آمریکا نماد سیاست‌های آمریکاست و تا وقتی این سیاست‌ها وجود دارد شعارها هم وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دومین فایده صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا اتحاد در کشور بود، برخی معتقد بودند صحبت‌های وی برای ایجاد اختلاف بین دولت و ملت بود، نکته سوم بیداری عده کمی بود که به آمریکا دل خوش کردند و طبق قرآن تا وقتی تابع آن‌ها نشوید آن‌ها از دشمنی شما دست برنمی‌دارند، اوایل انقلاب که بحث موشکی نبود چرا با ما دشمنی می‌کردند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سود دیگر این بود که دولتمردان فهمیدند برجام بهانه است و دشمنان با این بهانه به دنبال تغییر نظام در کشور ما هستند، حمایت‌های رسمی که از سپاه و قدرت نظامی ما شد برکت بزرگی بود، کسانی که در کارنامه سیاسی حمایت کمی از سپاه کردند در هفته گذشته حمایت‌های علنی از سپاه کردند، تمام قوای نظامی ما با حمایت‌های قوی مردمی از آرمان‌های نظام دفاع می‌کنند.

وی بیان داشت: الآن احساس می‌کنیم که حفظ انقلاب در گرو روحیه انقلابی اقشار مختلف مردم است، مسؤولان به خصوص مسؤولان استان اصفهان در تریبون‌ها اعلام کنند که چه حمایت‌هایی از جوانان انقلابی کردند و رهبر معظم انقلاب و عموم مردم می‌خواهند این مطالبه مردمی دنبال شود؛ مردم با بصیرت نقش خود را به خوبی در مناسبت‌های مختلف ادا می‌کنند، آرامش جامعه نتیجه بصیرت مردم است، ترامپ هم نتوانست این آرامش را به هم زند بقیه هم این آرامش را به هم نزنند.

مهدوی با اشاره به مشکلات اساسی مردم گفت: مردم مشکلات اقتصادی فراوان دارند اگر مسؤولان به دنبال ایجاد تغییر هستند در مشکلات اقتصادی تغییر ایجاد کنند، فرهنگ جامعه را تعالی ببخشید نه اسباب کنسرت و موسیقی حرام را به وجود آورید، نه دوچرخه‌سواری دختران را ترویج کنید و بگویید مشکلی ندارد، حقوق چند ماهه عقب‌افتاده کارگران را پرداخت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان بیان داشت: در طی چند ماه اخیر 2 هزار اشتغال ایجاد شده و 4 هزار نفر بیکار شدند، طبق آمار 12 میلیون زوج جوان به دنبال مسکن هستند، تغییر را در این امور ایجاد کنید، امیدوارم این آخرین صحبت ما در اینجا در این مورد باشد و مجبور نباشیم به گونه دیگری در اینجا صحبت کنیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار