کد خبر: 877383
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
عضو فراکسیون معلولان مجلس مطرح کرد
عضو فراکسیون معلولان مجلس، با ارزیابی مثبت از تصمیم دولتمردان برای تشکیل «ستاد اشتغال معلولان» از ارائه طرحی در فراکسیون معلولان مجلس به منظور تامین امکانات رفاهی این قشر خبر داد.
معصومه آقاپورعلیشاهی، با ارزیابی مثبت از تشکیل «ستاد اشتغال معلولان»، تغییر نگرشی که در کشور نسبت به جامعه معلولان وجود دارد را به عنوان اولین گام ضروری دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون باید شرایط یکسانی همچون سایر افراد در جهت اشتغالزایی، نوآوری و خلاقیت برای معلولان جامعه ایجاد شود، ضمن اینکه تشکیل این ستادها نقش موثری در بهبود روند زندگی این افراد دارد، چراکه ضرورت توجه به حقوق شهروندی آنها را یادآوری می‌کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه تاکنون حقوق شهروندی جامعه معلولان کشور نادیده گرفته شده و اجرای طرح‌هایی برای توجه به این مهم عملیاتی نشده است، بنابراین امیدواریم بتوان از طریق تشکیل ستاد اشتغال معلولان، خلاءهای موجود در این زمینه را برطرف کرد.

وی با اشاره به موضوعاتی که فراکسیون معلولان در این دوره از مجلس مورد بررسی قرار داده است خاطرنشان کرد: این فراکسیون تاکنون موضوعاتی از جمله اصلاح ساختار حقوق شهروندی معلولان در شاخه رفاهی جامعه، ایجاد سهمیه برای اشتغال آنها و تامین هزینه‌های درمانی که دارند، را مورد بررسی قرار داده است.

آقاپورعلیشاهی با بیان دلایل نیاز معلولان به حمایت‌های مالی در جهت تامین هزینه‌های درمانی که دارند، تاکید کرد: بی‌تردید شرایط زندگی معلولان با سایر افراد جامعه متفاوت است، چراکه آنها باید هزینه‌های بسیار سنگینی در جهت بهره‌مندی از شیوه‌های مختلف درمانی، که جزءلاینفک زندگی آنها بوده، به طور مداوم پرداخت کنند.

عضو فراکسیون معلولان مجلس، با یادآوری طرحی که به منظور بهره‌مندی جامعه معلولان کشور از امکانات رفاهی ارائه داده است، اظهار کرد: هم‌اکنون طرحی در جهت راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای معلولان پیشنهاد داده‌ام، که برگرفته از روند کشورهای توسعه‌یافته بوده، و اجرای آن در گرو همکاری شهرداران کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر