کد خبر: 877365
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
سخنگوي طرح رجيستري گوشي تلفن همراه از آغاز فاز نخست اين پروژه از ديروز با پايش كل شبكه اپراتورهاي موبايل خبر داد. 
حميدرضا دهقاني‌نيا با اشاره به وعده اعلام شده از سوي وزير ارتباطات براي عملياتي شدن طرح شناسه‌دار كردن گوشي‌هاي تلفن همراه در كشور (رجيستري) از انتهاي مهرماه اظهار داشت: فاز نخست اين طرح از ديروز آغاز شد و در اين مرحله پايش كل شبكه اپراتورهاي موبايل با هدف ثبت و مانيتورينگ آخرين شناسه‌هاي تركيبي گوشي و سيم‌كارت كه در شبكه ثبت مي‌شود، انجام مي‌گيرد. 
وي با بيان اينكه هر نوع گوشي موبايل كه تا ٢٨مهرماه در شبكه اپراتورهاي كشور فعال بوده، مجاز تلقي مي‌شود، ادامه داد: در اين مرحله و از ٢٨مهرماه تصميم  بر مانيتورينگ شبكه براي شناسايي شناسه تركيبي سيم‌كارت و گوشي‌هايي است كه در شبكه فعال شده‌اند. 
سخنگوي طرح رجيستري گوشي موبايل با بيان اينكه پس از اين مرحله، در مرحله دوم كه از دوم آبان‌ماه آغاز مي‌شود بررسي و تشخيص اصالت چند مدل گوشي در دستور كار قرار مي‌گيرد، اضافه كرد: در اين مرحله رجيستري گوشي موبايل تأثيري در نحوه دريافت سرويس مشتركان ندارد و به هيچ عنوان مزاحمتي براي مردم ايجاد نشده و در ارتباطات آنها خللي وارد نمي‌شود. 
مديركل فناوري اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق گفت: ظرف پنج روز آينده آخرين ورودي‌هاي گوشي و سيم‌كارت به شبكه را تست خواهيم كرد و شناسه‌هاي تركيبي مدنظر را به عنوان شناسه مورد تأييد طرح، ثبت مي‌كنيم، اما پس از تاريخ دوم آبان ماه، گوشي‌هايي كه از مدل اعلام شده باشند در صورت ورود غيرقانوني به كشور، در شبكه مخابراتي فعال نخواهند شد. 
دهقاني‌نيا به مردم توصيه كرد كه اگر گوشي صفر و كارنكرده در اختيار دارند ظرف چند روز آينده آن را با گذاشتن سيم‌كارت داخل آن فعال كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار