کد خبر: 877364
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
در حالي كه جمشيد انصاري معاون رئيس‌جمهور و معاون  اداري و استخدامي كشور هفته گذشته در دومين كنفرانس مديريت منابع انساني ضمن تشريح وضعيت بودجه عمومي سال 95، وضعيت بودجه كشور را به دليل افزايش بودجه جاري و تنگناي مالي دولت جهت تخصيص منابع به بخش عمراني «جهنمي» توصيف كرد و اين خبر در بسياري از رسانه‌ها انعكاس يافت و روزنامه جوان نيز براساس صحت ادعاي ايشان و اهميت موضوع، اين خبر را در تيتر يك خود انعكاس داد، ايشان در توئيتي از انعكاس اين خبر توسط روزنامه جوان اظهار تعجب كرده است. 

 در توئيت ايشان آمده است: «امروز ديدم روزنامه جوان از قول من تيتر زده: دولت تن به اصلاح بودجه جهنمي نمي‌دهد، از اين همه خلاقيت در تحريف و دروغ‌پردازي آشكار شگفت‌زده شدم!»
در ابتدا بايد عنوان داشت كه طبق قانون مطبوعات معاون رئيس‌جمهور اگر اشكالي را در مطلب انعكاس يافته مي‌ديد، مي‌توانست جوابيه‌اي ارسال كند و اين رسانه نيز طبق قانون موظف بود جوابيه ايشان را انعكاس بدهد، از سوي ديگر اتفاقاً تيتري كه در روزنامه جوان انعكاس يافت چكيده مطلب صحيح و درستي بود كه معاون رئيس‌جمهور در كنفراس منابع انساني اظهار داشتند. ايشان در اين كنفرانس بلافاصله بعد از تشريح بودجه عمومي (جاري و عمراني) سال 95 واژه جهنمي را در توصيف اين وضعيت عنوان كرد و حتي مدعي شد بخش اعظمي از بودجه عمراني سال 95 از محل استقراض تأمين شده است، با اين حال اين رسانه احتياط كرد و در خبر انعكاس‌يافته تداوم روند را جهنمي توصيف كرد، گفتني است در خبر انعكاس‌يافته در خبرگزاري فارس، عصر ايران و. . . دقيقاً واژه جهنمي به نقل از معاون رئيس‌جمهور پس از تشريح بودجه عملياتي و تحقق يافته سال 95 انعكاس يافته اما در خبرگزاري دولت اين بخش سانسور شده است. 
همچنين در رابطه با اصلاح بودجه بايد توجه داشت كه پياده‌سازي بودجه عملياتي مسئوليتش علي‌القاعده با دولت است و جا دارد ايشان عنوان كنند كه آيا شخص ديگري غير از دولت بايد بودجه را اصلاح كند؟! 

مطالب صحيح انعكاس يافته از سوي دكتر انصاري در رابطه با رشد بودجه جاري كشور و نياز به اعمال اصلاحات، به دليل دلسوزانه بودن و ملي بودن اين مطالب محلي براي گلايه‌گذاري از اين توئيت باقي نمي‌گذارد اما به نظر مي‌رسد عده‌اي در دولت كه خود را متولي حوزه سياستگذاري اقتصادي مي‌دانند، انتقاد دولتي‌ها از وضعيت اقتصادي را برنمي‌تابند و بلافاصله پس از هر انتقادي، فرد دولتي انتقادكننده را بر آن مي‌دارند كه تكذيبيه‌اي دهد اما اين افراد بايد بدانند بودجه‌اي كه حقوق كاركنان دولت را تأمين مي‌كند، بودجه عمومي است و دولتمردان در واقع حقوق‌بگير ملت هستند، پس انتقاد دولتمردان از دولت نبايد هزينه‌اي براي آنها در پي داشته باشد، به ويژه آنكه اين انتقاد صحيح هم باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار