کد خبر: 877361
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي:
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: سخنراني دونالد ترامپ با اين نوع ادبيات در شأن رئيس‌جمهوري نبود و در واقع عنوان رئيس‌جمهوري امريكا را بي اعتبار كرد. 
سيد كمال خرازي عصر ديروز درحاشيه مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات علوم اعصاب شناختي در دبيرستان علامه حلي تهران در گفت‌وگو با ايرنا افزود: امريكا به لحاظ سياست‌هايي كه دنبال مي‌كند طبيعي است كه هميشه با ما خصومت داشته است و متأسفانه آنچه را كه درباره برجام تعهد كرده بود، نقض كرده است و اين نشان دهنده آن است كه مشكل آنها موجوديت جمهوري اسلامي ايران است. 
خرازي اظهار داشت: امريكايي‌ها تا به حال نتوانستند خدشه‌اي در مسير ما ايجاد كنند و ما همچنان به همكاري‌ها ادامه مي‌دهيم. وي خاطرنشان كرد: ما از نظر نظامي، قدرت بالايي داريم و از لحاظ نفوذ منطقه‌اي نيز در منطقه داراي نفوذ هستيم. رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي تأكيد كرد: ما همواره در جهت ثبات منطقه تلاش كرده‌ايم بر عكس آنچه كه آقاي ترامپ ادعا مي‌كرد كه ايران در حال بي ثبات كردن منطقه است ما اين راه را ادامه خواهيم داد، چون به دعوت سوريه و عراق به اين كشورها رفتيم تا حكومت‌هايي كه آنجا هستند، بمانند. خرازي تصريح كرد: ما ثبات منطقه را دنبال كرديم نه بر هم زدن و بي ثباتي را ولي امريكا ادعايي كه مي‌كند براي جهانيان به طور كامل روشن و باطل است، زيرا ايران عامل ثبات منطقه است و اين راه خود را ادامه خواهد داد.  دونالد ترامپ جمعه شب و باوجود اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكنون هشت بار پايبندي ايران را به برجام اعلام كرده، با اعلام راهبرد جديد واشنگتن در قبال تهران، پايبندي ايران به توافق هسته‌اي را تأييد نكرد و به رغم تلاش‌هاي جامعه جهاني به ويژه اروپا از تأييد آن امتناع كرد. اين رويكرد جديد ترامپ با اعتراض شديد بسياري از كشورها، نهادها و مقامات بين‌المللي و محافل سياسي مواجه شده است. فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بلافاصله در واكنشي قاطعانه به ترامپ اعلام كرد: برجام يك توافق دوجانبه نيست و به هيچ كشوري تعلق ندارد و رئيس‌جمهور هيچ كشوري نمي‌تواند به آن پايان بدهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار