کد خبر: 877359
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
خطيب جمعه تهران با اشاره به بدعهدي‌هاي امريكا در موضوع برجام خواستار شد
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اظهارات سخيف دونالد ترامپ در خصوص ايران، برجام را نشانه‌اي براي بصيرت مسئولان دانست.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اظهارات سخيف دونالد ترامپ در خصوص ايران، برجام را نشانه‌اي براي بصيرت مسئولان دانست. 
به گزارش رسانه‌ها، حجت‌الاسلام كاظم صديقي، خطيب اين هفته نمازجمعه تهران با تأكيد بر اينكه دشمن همه راه‌ها را تجربه كرده و شكست خورده است، افزود: امروز دشمن به دنبال ايجاد دو قطبي و بي‌اعتمادي و بي‌اعتقادي و غارت ايمان در كشور است كه مسئولان بايد به اين موضوع توجه داشته باشند. 

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا اضافه كرد: ترامپ با اراجيفي كه به زبان بي‌اخلاق و بي‌انضباطي آورد، اگرچه اظهارات جديدي نبود، اما هشداري بود كه نشان داد بايد مراقب باشيم، زيرا دشمن و استكبار نمي‌تواند معجزاتي كه در انقلاب ما رخ داده را تحمل كند. 

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينكه آن روز كه ما موشك و نفوذ منطقه‌اي نداشتيم، استكبار باز هم عليه ما توطئه مي‌كرد، ادامه داد: اساس عقده آنها اين است كه غربي‌ها ليبرال دموكراسي را به عنوان كعبه آمال دل‌ها مطرح كرده بودند، اما امام‌خميني(ره) مأمور خدا شد تا پرچم غدير را برافراشته كند و جامعه‌اي كه با علم خدا آشنا شود تن به ذلت نمي‌دهد و اين جامعه قطعاً تن به ذلت نمي‌دهد و در مقابل شرق و غرب سر خم نمي‌كند.  حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينكه در مسئله برجام كه ظاهرش تلخ است، امريكايي‌ها نتيجه قرارداد را نقد گرفتند و داده‌هاي خود را نسيه دادند كه آن نسيه‌ها را هم پرداخت نكردند، گفت: برجام نشانه‌اي براي بصيرت مسئولان و مردم شد تا القائات بعدي شيطان بزرگ را ناديده بگيرند.  وي تصريح كرد: آنها پيش از تصويب برجام اين‌گونه القا مي‌كردند كه اگر برجام امضا نشود دشمني‌ها با ما بيشتر مي‌شود، آنها نشان دادند در پسابرجام نه‌ تنها دشمني‌ها كاسته نشد، بلكه بيشتر هم شد و در همين راستا تحريم‌ها اضافه شد، ساختمان‌هاي ما مصادره شد و پول‌هاي ما را گرفتند.  خطيب موقت نمازجمعه تهران بايد بيان اينكه اخيراً گستاخي امريكايي‌ها بيشتر شده و سپاه پاسداران را تحريم كردند، اضافه كرد: سپاه يك نيروي مردمي است كه جوشيده از مردم است كه مورد اعتماد امام‌خميني(ره) و از ثمرات انقلاب بوده كه در همه عرصه‌ها كارساز بوده و در مسئله نبرد با داعش و تروريست‌ها در خط مقدم جبهه‌ها بوده است.  حجت‌الاسلام صديقي با انتقاد از برخي سياست‌ها در قبال اعتماد به امريكا ادامه داد: امروز اين شجاعت را داريد كه اعتراف مي‌كنيد امريكا قابل اعتماد نيست؛ بدانيد كه امريكا مي‌خواهد با طرح مسائلي همچون موشكي و نفوذ منطقه‌اي ما را خلع سلاح و از ريشه نابودمان كند. 
‌    
مرگ بر امريكا يك شعار كاملاً اخلاقي است
سيدعلي خميني، نوه حضرت امام (ره) نيز در سخنان پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، گفت: استكبار از همان ابتداي انقلاب مشكلات بسياري را پيش روي انقلاب قرار داد اما امروز بعد از قريب 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي نظام جمهوري اسلامي قدرتمندتر و مستحكم‌تر و در عرصه بين‌المللي پرنفوذتر از هميشه گام برمي‌دارد. 

نوه امام (ره) در ادامه صحبت‌هاي اخير رئيس‌جمهور امريكا را پوچ و توخالي توصيف كرد و گفت: ملت ايران فهميد كه با خوي استكباري امريكا روبه‌رو است و سردمداران امريكا هنوز آدم نشده‌اند. خصلت خوي استكباري اين است كه سيري‌ناپذير است و اگر ما انرژي هسته‌اي، سپاه، ارتش، گاز و همه امكانات خود را به آنها بدهيم، استكبار سير نمي‌شود. اين خوي استكباري است. نوه امام (ره) تأكيد كرد: اينطور نيست كه اگر در مسئله‌اي كوتاه بياييد آنها موضوع ديگري را مطرح نمي‌كنند، بلكه تا در مقابل آنها ايستادگي نشود و فرياد مرگ بر امريكا كه مرگ بر استكبار است در كشورها طنين‌انداز نشود آنها ساكت نمي‌شوند. وي گفت: مرگ بر امريكا، مرگ بر ملت امريكا و حتي مرگ بر سردمداران امريكا نيست چون آنها كسي نيستند كه مرگشان را بخواهيم. بلكه مرگ بر امريكا مرگ بر استكبار، استعمار و استثمار و يك شعار كاملاً اخلاقي است. خميني در ادامه تصريح كرد: مقام معظم رهبري خلف صالح امام (ره) با استقامت مثال‌زدني خود راه امام را ادامه مي‌دهند و ما اكنون در نهايت قدرت در منطقه حاضريم. البته مشكلات هست و كسي منكر مشكلات نيست. بالاخره در جامعه فقر و بيكاري داريم اما الحمدلله ملت ما نسبت به انحرافات به صورت تيزبينانه در حال حركت است. نوه امام (ره) گفت: مشكلات در همه جاي جهان است و ما بايد منصفانه نگاه كنيم. جمهوري اسلامي ايران باوجود همه جنگ‌ها و تحريم‌ها يك نظام موفق در جهان است. نوه امام‌(ره) كه به مناسبت چهلمين سالگرد شهادت حاج آقا مصطفي سخنراني مي‌كرد، در خصوص جايگاه علمي و ديني حاج آقا مصطفي گفت: امام فرمودند مصطفي اميد آينده اسلام بود. مقام معظم رهبري نيز در تعبير عجيبي فرمودند مصطفي اميد آينده ما و خميني آينده ايران بود. وي با اشاره به برخورد حضرت امام در زمان شهادت آقا مصطفي گفت: امام هيچ تزلزلي از خود در شهادت آقامصطفي نشان ندادند در حالي كه دشمنان نهضت به دنبال شكست و تضعيف روحيه اين پيرمرد بودند. نوه امام ‌افزود: اگر تزلزلي در امام ايجاد مي‌شد در انقلاب تأثير مي‌گذاشت اما امام نگذاشتند دشمنان از اين مصيبت شاد شوند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار