کد خبر: 877356
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در جمع مدافعان حرم حضور يافت
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان كه در رأس هيئت بلندپايه دفاعي به سوريه سفر كرده است، روز گذشته با حضور در مناطق عملياتي حلب سوريه بر پايان عمر گروهك‌هاي تكفيري و تروريستي در اين كشور تأكيد كرد.
رحیم زیاد‌علی

سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري كه از ابتداي تصدي مسئوليت ستاد كل نيروهاي مسلح، افزايش ديپلماسي دفاعي را وجهه همت خود قرار داده است، مرداد ماه گذشته به دعوت رئيس ستاد كل ارتش تركيه به آنكارا رفت و اكنون نيز با سفر به دمشق گام ديگري در تثبيت و گسترش اين ديپلماسي برداشت. سرلشكر باقري روز چهارشنبه در نشست خبري خود در دمشق تأكيد كرده بود: پذيرفتني نيست كه رژيم صهيونيستي هر وقت بخواهد از طريق هوايي و زميني به خاك و آسمان سوريه تجاوز كند. ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هايي كه خود با آن روبه‌رو هستند در جنگ با تروريسم در كنار ملت و دولت سوريه ايستاده‌اند. جمهوري اسلامي ايران در برابر خطرهايي كه سوريه را تهديد مي‌كند در كنار دولت و ملت سوريه بوده‌ و در آينده هم خواهد بود. 
 
بسياري از آگاهان سياسي اين بخش از سخنان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را پيامي آشكار براي سران رژيم صهيونيستي ارزيابي كردند كه بر اساس آن جمهوري اسلامي دنبال تعريف يك رژيم امنيتي در منطقه است كه مي‌كوشد، مانع خوي توسعه‌طلبي اسرائيل در منطقه شود. اين واكنش زماني اتفاق افتاد كه هفته گذشته جنگنده‌هاي اسرائيلي به مقر استقرار سامانه دفاع ضدموشكي «اس-200» متعلق به نيروي هوايي ارتش سوريه، حمله كردند. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع سوريه، هواپيماهاي اسرائيلي با نقض حريم هوايي اين كشور از مرز لبنان، وارد آسمان سوريه شده و چندين حمله موشكي به مواضع نيروي هوايي اين كشور در نزديكي دمشق انجام دادند كه به رغم پاسخ نيروهاي سوري، محل استقرار سامانه‌هاي دفاع ضدموشكي منهدم گرديد. 
‌    
سردار باقري در جمع مدافعان حرم
اما سردار باقري روز جمعه در جمع رزمندگان مدافع حرم و جبهه مقاومت حاضر شد و طي سخناني اظهار داشت: به حمدالله با فضل و عنايت خداوند متعال شاهد موفقيت‌هاي چشمگير جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم عليه گروه‌هاي تروريستي هستيم. وي اظهار اميدواري كرد: روند پيشروي‌ها و پيروزي‌هاي جبهه مقاومت با شجاعت و رشادت دلاورمردان مدافع حرم، ادامه يافته و پايان عمر گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري به سر رسيده است. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح رمز موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي پي در پي و درخشان عليه دشمنان و گروهك‌هاي تروريستي را وحدت و انسجام رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعين حرم و ايمان و اعتقاد به نصرت الهي و روحيه سلحشوري و اعتماد به نفس آنان عنوان كرد كه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس آن را تجربه كرده‌اند. سردار باقري همچنين هماهنگي ميان رزمندگان و ارتش سوريه و مردم را مثال‌زدني عنوان كرد و اين را رمز پيروزي دانست و بر ادامه اين روند براي مدت‌هاي طولاني تأكيد كرد. 
‌   
پيام رهبر انقلاب براي بشار اسد
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، همچنين روز پنج‌شنبه پيام كتبي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي را به بشار اسد تسليم كرد. 
سرلشكر باقري در ديدار با بشار اسد گفت: مقام معظم رهبري هميشه جوياي سلامتي شما هستند و براي سوريه دعاي پيروزي دارند. سرلشكر باقري و بشار اسد در اين ديدار درباره راه‌هاي تقويت روابط دو جانبه و به ويژه گسترش همكاري‌هاي دفاعي و نظامي رايزني كردند. دو طرف در اين ديدار با اشاره به پيروزي‌هاي بزرگ ارتش سوريه وجبهه متحد در شرق سوريه، درباره سازوكارهاي ادامه جنگ عليه تروريسم تا پاكسازي كامل خاك سوريه از لوث تروريست‌هاي تكفيري و مزدوران بحث و گفت‌وگو كردند سرلشكر باقري در اين ديدار بار ديگر بر مواضع حمايتي جمهوري اسلامي ايران از سوريه در اين جنگ ظالمانه استكباري تأكيد كرد. سرلشكر باقري تأكيد كرد: هدف از اين سفر ارائه راهبرد مشترك درباره ادامه همكاري‌ها و هماهنگي‌ها در سطح نظامي در مرحله پس از موفقيت‌هاي بزرگ است كه در زمينه نابودي داعش به دست آمد. وي بر عزم و اراده جمهوري اسلامي ايران بر حمايت از ملت و مقامات سوريه تا بازگشت امنيت و ثبات به آن و ارائه كمك‌هاي ممكن براي بازسازي آنچه تروريسم نابود كرده است، تأكيد كرد. رئيس‌جمهوري سوريه نيز پيروزي‌هاي ارتش و ملت سوريه را مديون حمايت‌هاي معنوي حضرت امام خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و حمايت‌هاي دولت، ملت و نيروهاي مسلح ايران دانست. بشار اسد گفت: موفقيت در شكست تروريسم در سوريه، ضربه‌اي قاطع به طرح‌هاي غربي‌ها براي منطقه محسوب مي‌شود. 
‌    
همكاري‌هاي دفاعي ايران و سوريه تقويت مي‌شود
ديدار با ارتشبد فهد جاسم الفريج، وزير دفاع سوريه از ديگر برنامه‌هاي سرلشكر باقري در سفر به دمشق بود. در اين ديدار كه عصر چهارشنبه گذشته در دمشق صورت گرفت، طرفين در خصوص آخرين تحولات منطقه و لزوم برنامه‌ريزي براي تقويت جبهه مقاومت در مبارزه عليه تروريست گفت‌وگو كردند. در اين ديدار مسائل نظامي، امنيتي و راهبردي منطقه و نيز بررسي ابعاد و زمينه‌هاي توسعه و ارتقاي روابط نظامي دو كشور ايران و سوريه مورد بحث قرار گرفت. همچنين در اين مذاكرات بر ضرورت استمرار همكاري براي مقابله با تروريسم و افراطي‌گري تأكيد و مقرر شد كه همكاري‌هاي دفاعي و نظامي ميان نيروهاي مسلح دو كشور تقويت و ارتقا يابد. همچنين مشورت‌هاي مستمر بين هيئت‌هاي نظامي، فرماندهان و كارشناسان دو كشور براي برداشتن آخرين گام‌هاي مبارزه با تروريسم مورد تأكيد و توافق طرفين قرار گرفت. بنا بر اين گزارش مقامات عالي‌رتبه نظامي ايران و سوريه به موضوع توطئه جديد دشمنان امنيت منطقه و جهان اسلام در رابطه با رويكردهاي تجزيه‌طلبانه نيز به گفت‌وگو پرداخته و هرگونه اقدام عليه حاكميت ملي و خلاف وحدت سرزميني و جغرافيايي كشورها به‌خصوص عراق و سوريه را به‌شدت محكوم كردند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار