کد خبر: 877325
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مخالفت صريح عضو شوراي فني با بازگشت ستاره‌هاي فرنگي
شكست تلخ كشتي فرنگي ايران با محمد بنا و ستاره‌هايي چون سوريان و نوروزي در المپيك 2016 ريو باعث شد تا هم سرمربي و هم ستاره‌ها به‌ يك‌باره از تيم ملي كناره‌گيري كنند.
فريدون حسن
شكست تلخ كشتي فرنگي ايران با محمد بنا و ستاره‌هايي چون سوريان و نوروزي در المپيك 2016 ريو باعث شد تا هم سرمربي و هم ستاره‌ها به‌ يك‌باره از تيم ملي كناره‌گيري كنند. كار دست جوان‌ترها افتاد، علي اشكاني سرمربي شد و تعدادي جوان كه پشت ستاره‌ها مانده بودند، فرصت عرض‌اندام پيدا كردند و كار به جايي رسيد كه در رقابت‌هاي جهاني فرانسه آبروداري كردند و نتيجه قابل قبولي گرفتند، آن هم در حالي كه كشتي‌گيران آزادكار علاقه‌مندان را مأيوس كردند. حالا بعد از گذشت 14ماه از المپيك و در روزهايي كه شاگردان جوان علي اشكاني خيلي خوب كار مي‌كنند و جا افتاده‌اند؛ سروصدا راه افتاده كه ستاره‌ها قصد بازگشت به تيم ملي را دارند، اميد نوروزي اعلام كرده و حميد سوريان هم در صحبت‌هايي جسته و گريخته تلويحاً از بازگشت سخن گفته است. علي اشكاني، سرمربي تيم ملي چند روز قبل با اشاره به اين موضوع گفته بود: « درهاي اردو روي همه باز است. شايد اسم ستاره‌ها در ليست مدعوين نباشد، اما از آنها استقبال مي‌كنيم.»

چنين اظهارنظري به خودي خود نشان‌دهنده اين است كه اشكاني به مردان جوانش اطمينان كامل دارد و نيازي نمي‌بيند كه باز هم ستاره‌ها را در تركيب تيمش داشته باشد، هرچند كه نمي‌تواند از تجربه آنها هم چشم‌پوشي كند. در اين ميان اما موضع‌گيري رحيم علي‌آبادي، عضو شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي به كمك سرمربي تيم ملي آمد. علي‌آبادي صراحتاً اعلام كرده كه بازگشت اين قهرمانان به عنوان كشتي‌گير ريسك بالايي دارد و به عنوان يك عضو قديمي اصلاً صلاح نمي‌داند. وي ادامه مي‌دهد: «هر آمدني يك رفتني دارد و اين رسم ورزش قهرماني است. اين دو قهرمان مدت‌ها از كورس رقابت‌هاي داخلي و خارجي دور بودند و تجربه نشان مي‌دهد كه بسياري از قهرمانان بزرگ در بازگشت‌هاي اينچنيني با شكست، ناكامي و سرخوردگي مواجه مي‌شوند. بنابراين از آنها مي‌خواهم كه عاقلانه و منطقي تصميم بگيرند.

اين قهرمانان بايد بدانند كه كشتي ايران متعلق به آنهاست و قطعاً به عنوان متوليان آينده اين رشته مي‌توانند نقش داشته باشند در نتيجه نبايد با تصميم اشتباه هم فرصت‌هاي آينده را از دست بدهند و هم خودشان ضربات روحي بخورند.» با اظهارنظر علي‌آبادي و موضع‌گيري قبلي علي اشكاني به نظر مي‌سد راهي براي بازگشت ستاره‌هاي المپيك 2012 لندن وجود نداشته باشد. حالا بايد به انتظار نشست و ديد عكس‌العمل اين دو كشتي‌گير عنوان‌دار در قبال حرف‌هاي مسئولان تيم ملي كشتي فرنگي چه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار