کد خبر: 877322
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
پرسپولیس– نفت امروز در یک‌شانزدهم جام حذفی
در حالي امروز پرسپوليس در اولين بازي در جام حذفي مقابل نفت تهران به ميدان مي‌رود که ديروز استقلال با شکست نساجي به مرحله يک‌چهارم نهايي صعود کرد.
سعید احمدیان

در حالي امروز پرسپوليس در اولين بازي در جام حذفي مقابل نفت تهران به ميدان مي‌رود که ديروز استقلال با شکست نساجي به مرحله يک‌چهارم نهايي صعود کرد. 
نبرد استقلال و تيم دسته اولي نساجي مازندران در يک‌هشتم نهايي جام حذفي از همان دقيقه اول جذاب و ديدني آغاز شد، آن هم در شرايطي که براي اولين بار در طول فصل جاري در بازي‌هاي استقلال، تماشاگران نسبتاً زيادي به آزادي آمده بودند، هرچند در اين بين مازندراني‌ها استقبال بيشتري از بازي ديروز داشتند و شايد براي معدود دفعاتي بود که تماشاگران استقلال از هواداران تيم مهمان کمتر بودند. با اين حال شاگردان شفر در شروع بازي تيم برتر بازي بودند و با ارائه يک بازي تک‌ضرب و سرعتي تيم نساجي را زير فشار گذاشتند. فرشيد اسماعيلي پس از اينکه يک ضربه سر به تير دروازه زد، سرانجام در دقيقه 28 توانست با استفاده از اشتباه مدافع نساجي در پاس به عقب به دروازه‌بان تيمش، توپ را در ميانه راه بگيرد و با دريبل دروازه‌بان، استقلال را يک بر صفر پيش بيندازد.

نيمه اول با همين تک‌گل به سود آبي‌ها به پايان رسيد تا شفر 45 دقيقه تا اولين پيروزي با استقلال و صعود به مرحله بعد جام حذفي فاصله داشته باشد. نساجي اگرچه نيمه دوم را براي جبران گل خورده بهتر آغاز کرد، اما اعتراض مهدي پاشازاده، سرمربي این تیم به داور بازي باعث اخراج وي از کنار زمين شد، عدم تمکین پاشازاده به رفتن روي سکوها سبب شد داور تهديد به قطع بازي کند تا سرانجام پاشازاده از کنار زمين خارج و بازي از سر گرفته شود. زمان زيادي از اخراج سرمربي نساجي نگذشته بود که علي قرباني در دقيقه 58 توانست ارسال از جناح چپ را با يک ضربه تک‌ضرب به طاق دروازه نساجي بکوباند تا نتيجه بازي 2 بر صفر به نفع استقلال شود. در دقيقه 71 نساجي توانست با ضربه محمد اوساني يکي از گل‌هاي خورده را جبران کند، اما تلاش مازندراني‌ها تأثيري نداشت تا استقلال 2 بر يک نساجي را شکست دهد و شفر در دومين بازي به اولين پيروزي روي نيمکت آبي‌ها برسد. 
 
پرسپوليس – نفت تهران؛16:45
پرسپوليس چهار روز پس از بازي با الهلال و ناکامي در رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا، امروز در جام حذفي ميزبان نفت تهران است، مسابقه‌اي از مرحله يک‌شانزدهم که اولين آزمون شاگردان برانکو در جام حذفي است. برانکو در حالي پرسپوليس را آماده رويارويي با نفت کرده که در چند مسابقه اخير در ليگ و آسيا، نشاني از تيم روزهاي خوبش نداشته است. قرمزها در آسيا به‌رغم رسيدن به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا نتوانستند از پس الهلال در دو بازي رفت و برگشت بربيايند و بهترين فرصت را براي فيناليست شدن از دست دادند، هرچند كه حاشيه‌هايي مانند محروميت طارمي، حکم فيفا و خوشگذراني بازيکنان اين تيم در شب قبل از بازي رفت با نماينده عربستان در کنار اشتباهات مضحک داوري در بازي برگشت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان در نتايج پرسپوليس در آسيا هم بي‌تأثير نبود. در ليگ هم پرسپوليس آن اقتدار فصل پيش را ندارد و روند پرفراز و نشيبي در هشت بازي اخير داشته است. در چنين شرايطي قرمزها امروز در اولين بازي در جام حذفي بايد مقابل نفت تهران قرار بگيرند. با این حال پرسپوليس که فصل گذشته مقابل تيم گمنام قشقايي شيراز، حذف زودهنگامي در اين رقابت‌ها داشت، در فصل جديد نمي‌خواهد غافلگير شود و در همين مرحله اول با جام حذفي خداحافظي کند. 

مسئله‌اي که در آستانه بازي نفت، حاشيه‌هاي اردوي سرخپوشان را بيشتر كرده، کنار گذاشته شدن محسن مسلمان از ليست بازي با نفت به دليل عملکرد ضعيف فني و مشکلات اخلاقي و همچنين نمايش‌هاي نااميدکننده عليرضا بيرانوند در درون دروازه است. برانکو ديروز در واکنش به عملکرد بيرانوند تصريح كرد که او همچنان شماره يک تيمش است، سرمربی کروات همچنين به خارج شدن مسلمان ازلیست هم واکنش نشان داد تا آينده اين بازيکن در پرسپوليس در هاله‌اي از ابهام قرار گيرد: «: فعلاً به او استراحت مي‌دهم. اگر مشکلي هم باشد در داخل تيم حل مي‌کنيم. او در فهرست نيست و نقطه سرخط.» با تمام اين حاشيه‌ها، درخشش منشا در بازي برگشت با الهلال، سبب شده تا برانکو که طارمي را براي چهار ماه به علت محروميت در اختيار ندارد، زياد نگران خط حمله تيمش نباشد. او ديروز گفت که تيمش در جام حذفي هم براي رسيدن به مراحل بالاتر وارد اين رقابت‌ها مي‌شود و پرسپوليس يکي از مدعيان قهرماني خواهد بود. 

در سوي ديگر نفت تهران با مالک جنجالي‌اش روبه‌روي پرسپوليس قرار مي‌گيرد و جالب اينکه اين تيم مدافع عنوان قهرماني هم هست و در دوره گذشته اين رقابت‌ها توانسته با علي دايي تراکتور را شکست دهد و جام قهرماني را در ورزشگاه خرمشهر بالاي سر ببرد. نفت يکي از نمايندگان ايران در آسياست، با اين حال و با توجه به حاشيه‌هاي مالکيتي اين تيم که مالک و نيمکت آن در سه ماه گذشته از ليگ، دو بار دست به دست شده، شايد آنها سهميه‌شان را از دست بدهند. اين مشکلات دست به دست هم داده تا در فصل جديد اوضاع شاگردان درخشان متفاوت باشد. آنها براي سومين بار در سه ماه گذشته با پرسپوليس بازي مي‌کنند، نفتي‌ها دو بازي قبلي را در سوپرجام و هفته سوم ليگ به پرسپوليس باخته‌اند و تکرار يک شکست ديگر اين‌بار برايشان گران و قهرمان فصل گذشته مجبور  به خداحافظي از اين رقابت‌ها خواهد شد. با وجود اين نفت در شرايطي مهياي اولين بازي در جام حذفي و مقابل پرسپوليس شده که اين تيم در آخرين بازي در ليگ، چهارشنبه گذشته استقلال خوزستان را شکست داد تا با برد به مصاف پرسپوليس بيايد، بر‌خلاف قرمزها که پس از ناکامي در ليگ قهرمانان، آماده بازي با نفت شده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار