کد خبر: 877319
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
پيش‌نويس اسناد وزارت خارجه آلمان نشان مي‌دهد برلين خواستار روابط تجاري آزاد و جامع با انگليس بعد از خروج لندن از اتحاديه اروپا است. 
روزنامه انگليسي ديلي‌ميل نوشت: اسنادي فاش شده كه نشان مي‌دهد وزارت خارجه آلمان تأكيد دارد، برلين نگران دستيابي به توافق تجاري جامع با يكي از شركاي بزرگ تجاري خود يعني انگليس است. 
در اين سند چهار صفحه‌اي آمده است: آلمان براي همكاري نزديك با اتحاديه اروپا بعد از برگزيت، خواسته‌هاي مشابهي با بريتانيا دارد. اين خواسته رسيدن به توافقي ميان بروكسل و لندن است كه شامل روابط اقتصادي و تجاري ميان دو طرف باشد. 
در پيش‌نويس سند وزارت خارجه آلمان آمده است: برلين خواستار توافقي است كه روابط اقتصادي و تجاري با انگليس را ذكر كرده و همكاري دفاعي، امنيتي، حمل‌ونقل، مبارزه با جرائم، مسائل كشاورزي و ماهيگيري و همچنين مسائل ديجيتال را شامل شود. 
اين سند زماني منتشر شد كه ترزا مي، ‌نخست‌وزير انگليس در راه بروكسل است تا طي گفت‌وگوهاي فشرده براي عبور از بن‌بست برگزيت با طرف اروپايي مذاكره كند.  برخي مقامات بريتانيا اين سند را مشوق مذاكرات برگزيت ناميده و گفتند نشان‌دهنده تأثيرگذاري سخنراني خانم مي ‌در فلورانس بود كه گفت بريتانيا خواستار دوره انتقالي دو ساله پس از خروج از اتحاديه اروپا است.  ترزا مي ‌سه هفته پيش در يك سخنراني آشتي‌جويانه در فلورانس با هدف از سرگيري مذاكرات برگزيت گفت: بريتانيا آماده است از قوانين اتحاديه اروپا تبعيت كرده و دو سال پس از خروج از اتحاديه در مارس 2019 بدهي خود به صندوق مشترك اين اتحاديه را بپردازد.  مردم بريتانيا (انگليس، اسكاتلند، ولز و ايرلندشمالي) سال 2016 با شركت در همه‌پرسي، رأي به خروج از اتحاديه اروپا داده بودند. 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار