کد خبر: 877318
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
در حالي كه استراليا با اكراه در حال خداحافظي از صنعت خودروسازي خود است، توليد آخرين خودروي طراحي و ساخته شده در استراليا در خط توليد شركت جنرال موتورز در شهر آدلايد متوقف شد. 
به گزارش پايگاه خبري دنور پست، شركت جنرال موتورز هولدن، شعبه استراليايي غول خودروسازي امريكايي (جنرال موتورز) ديروز آخرين خودروي خود در استراليا را تقريباً 70 سال پس از آغاز به كار خود در اين كشور در سال 1948 توليد كرد.  از آن زمان به اين طرف شركت‌هاي مختلفي نظير فورد، تويوتا، نيسان، ميتسوبيشي، كرايسلر و ليلند اقدام به ايجاد كارخانه‌هاي توليد خودرو در استراليا كرده و كارخانه‌هاي خود را تعطيل كرده‌اند.  كارخانه توليد خودروي شش سيلندر هولدن وي‌اف كامرد، در حومه آدلايد استراليا كه طي چند دهه گذشته رشد خوبي داشت و به محل اشتغال نيروي كار تبديل شده بود، تعطيل شده و 955 كارگر اين كارخانه شغل خود را از دست داده‌اند.  يك طراح خودرو در اين‌باره گفت: «اين خيلي غم‌انگيز است كه ما يكي از بهترين مراكز توليد خودروهاي سراسر جهان را تعطيل مي‌كنيم.»
اين طراح 37 ساله كه 17 سال در كارخانه هولدن مشغول به كار بوده، اكنون ناگزير شده در يك كارخانه توليد كولرگازي شغل جديدي براي خود دست و پا كند، اما وي بسياري از كاركنان قديمي كارخانه هولدن را مي‌شناسد كه نتوانسته‌اند شغل جديدي پيدا كنند. 
با تعطيلي اين كارخانه هزاران فرصت شغلي در شركت‌هاي قطعه‌سازي كه قطعات مورد‌نياز كارخانجات خودروسازي استراليا را تأمين مي‌كردند نيز در معرض خطر قرار گرفته‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار