کد خبر: 877303
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
یادداشت روزنامه اینترسپت:
ترامپ نژادپرستنویسنده: جرمی اسکاهیل

پاسخ دونالد ترامپ به رنج و سختی سیاه‌پوستان آمریکایی کاملاً متفاوت از پاسخ او به سفید‌پوستان این کشور است. در ذهن او، مردم پور‌تو ریکو باید از او متشکر باشند و اگر هر کدام از مردم این کشور به او اعتراض کنند، انسان‌های کثیفی هستند. ورزشکاران سیاه‌پوست آمریکایی شامل متمم اول قانون اساسی آمریکا نمی‌شوند و از نظر او آنها نامشروع متولد شده‌اند؛ اما مجرمانی که در لاس وگاس به مردم شلیک می‌کنند باهوش بوده‌اند. این خط فکری تنها به مسائل داخلی برنمی‌گردد. او به دنبال لشکرکشی مجدد و جنگ در افغانستان است. مهمات و تسلیحات جنگی به عربستان می‌فروشد تا آنها بمب‌های بیشتری بر یمن فرود آورند و در نظر دارد که عملیات‌های هوایی و پهپادی سازمان سیا را افزایش دهد. ترامپ همچنین تهدید کرده کره‌شمالی، کشوری با 25 میلیون جمعیت را از روی کره زمین حذف کند.

بخشی از وحشتی که ترامپ از خود بروز می‌دهد به رفتار متظاهرانه او و بخش دیگر آن به ذات او بر می‌گردد. اوباما یک رئیس‌جمهور جنگنده بود، همچنین جورج بوش و همچنین بیل کلینتون و اکنون ترامپ نیز اینگونه است. اما دونالد ترامپ می‌خواهد مانند رئیس‌جمهور‌های گذشته آمریکایی تهدید کننده و کمی متفاوت باشد. ترامپ چیز‌هایی می‌گوید که تهدیدکننده و ترس‌آور باشند، او به راحتی دروغ می‌گوید و عمداً از یک کود، کوه می‌سازد.

تا نهیسی کوتس اخیراً مقاله‌ای درباره دونالد ترامپ نوشته که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است. تیتر این مقاله به تنهایی «تحریک کننده» است: «اولین رئیس‌جمهور سفید».

در بخشی از این مقاله کوتس می‌نویسد: «گفته می‌شود ترامپ هیچ ایدئولوژی‌ای ندارد. این نکته غلط است؛ زیرا ایدئولوژی او «سفید‌پوست‌سالاری» است. ترامپ این ایدئولوژی را در رفتار مقدس‌نما و وحشیانه خود دارد. برای ترامپ، سفیدی پوست نه مسئله ملی و نه نمادین است؛ بلکه هسته و مرکز قدرتی است که اکنون در دست دارد. در این مقوله ترامپ تنها نیست. همان‌طور که پسران او نیز سفید‌پوست هستند، ترامپ نیز عقده‌گشایی می‌کند و از خود اینگونه انرژی ساتع می‌کند. اما پیامد‌ها و عواقب این رفتار‌ها قابل توجه است. ترامپ اولین رئیس‌جمهوری‌ است که ظرفیت خدمت به مردم را نداشته است. او همچنین اولین رئیس‌جمهوری است که به دختر خود آنگونه که دیده و گفته شده، نگاه جنسی دارد.»

کوتس در ادامه می‌نویسد: «این نکته نشان دهنده برتر دانستن سفید‌پوستان نسبت به نژاد‌های دیگر است. برای اثبات این موضوع، بیان این مثال خالی از لطف نیست که اکنون در آمریکا برای رسیدن به یک پست و موقعیت، سفید‌پوستان با کمترین تلاش و حداقل صلاحیت به آن می‌رسند. اوباما به سیاه‌پوستان اعلام می‌کرد اگر آنها دوبرابر سفید‌پوستان کار کنند، به همه چیز خواهند رسید. ترامپ بر خلاف اوباما اینگونه بیان می‌کند که: «اگر نصف سیاه‌پوستان نیز کار کنید، همه چیز برای شما ممکن خواهد شد.»

ترجمه: علی اعتمادی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار