کد خبر: 877274
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
وزیر دفاع گفت: رهایی عراق از دست تروریست‌ها یک هدف والا برای ایران است و ما به جد نگران وحدت و یکپارچگی عراق هستیم.
جوان‌آنلاين: امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در همایش آینده پژوهی در مسیربالندگی دفاع و امنیت گفت: اهمیت علوم آینده پژوهی امروز روشن است و بساری از مراکز تحقیقاتی  در غرب هم از این روش استفاده می کنند و تحقیقات خود را بر این پایه انجام می دهند.

وی افزود: وزارت دفاع یکی از پیشروترین مجموعه ها در امر آینده پژوهی است.

وزیر دفاع ادامه داد: روندها در آینده پژوهی جایگاه ویژه ای دارند و  به نظر من از مهمترین این روندها وقوع انقلاب اسلامی و مولود مقدس آن نظام جمهوری اسلامی است و این روند اثر گذارترین روند در چند دهه اخیر جهان منطقه است. وقوع انقلاب اسلامی دشمنان ما را در بهت فروبرده و بسیاری از اقدامات آنان از همین رو است.

امیر حاتمی خاطر نشان کرد: آنها به جای چاره اندیشی برای مشکلات داخلی خود، دائم به فکر تحریم و تضعیف جمهوری اسلامی هستند که البته فایده ای هم نخواهد داشت.

وی افزود: آنها طراحی کرده بودند تا کینه واختلاف در منطقه بماند اما امروز ملت ایران و عراق با هم دوست هستند و رهایی عراق از دست تروریست‌ها یک هدف والا برای ایران است و ما به جد نگران وحدت و یکپارچگی عراق هستیم و هر کمکی  برای حفظ وحدت عراق می‌کنیم.

امیر حاتمی ادامه داد: حزب‌الله یکی دیگر از مولودهای انقلاب اسلامی است که توانسته رژیم‌صهیونیستی را در منطقه متوقف کند و جنگ 33 روزه با پیروزی حزب‌الله معادلات منطقه را بر هم زد.

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز کسی شک ندارد که داعش محصول آمریکا و اسرائیل است و این توطئه برای افزایش مصونیت رژیم صهیونیستی به وجود آمده، هم اکنون داعش در حال احتضار است و به لطف خداوند و رزمندگان مقاومت کار او رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: در حالی که داعش در حال از بین رفتن است، با توطئه دیگری روبرو هستیم که می‌خواهد جرقه تجزیه‌طلبی را در منطقه بزند و برخی افراد فریب‌خورده با آن همراهی می‌کنند، البته با کمک مردم شمال عراق و مسئولین آگاه عراقی این خواب تعبیر نخواهد شد.

امیر حاتمی با اشاره به فتنه‌انگیز‌های اسرائیل در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: اسرائیل تنها حامی همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق بود و برای همه مشخص است که این رژیم تا امروز برای کسی خیرخواهی نکرده است. حتما یکی از اهداف اسرائیل در حمایت از استقلال اقلیم کردستان عراق نزدیکی به مرزهای ایران است، البته ما به هیچ وجه این حضور را تحمل نخواهیم کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: از آخرین پرده‌های این روند صحبت‌هایی بود که رئیس‌جمهور ابله و نادان آمریکا بیان کرد و هر چند او در عین بلاحت این مطالب را مطرح کرده، ما می‌توانیم که در پس صحبت‌های آن یک راهبرد جدی وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: آمریکا می‌خواهد با تحریم سپاه و صنعت موشکی ایران قابلیت راهبردی جمهوری اسلامی را هدف بگیرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما در منطقه همچنان شاهد تداوم ایران‌هراسی هستیم و این روند با وجود یک رئیس‌جمهور تاجرمسلک در آمریکا که می‌خواهد با فروش تسهیلات ثروت منطقه را غارت کند تشدید شده است.

وی هرگونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: حضور ایران در منطقه به درخواست‌های دولت‌های قانونی کشورها بوده و جمهوری اسلامی ایران بدون اجازه این دولت‌ها اقدامی نکرده است.

وی با بیان اینکه ما اجازه شکل‌گیری تهدیدی جدیدی علیه کشور را نخواهیم داد، گفت: ما از کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی‌مان با قدرت دفاع خواهیم کرد و در این مسیر منتظر اجازه کسی نخواهیم ماند و با خیرخواهی برای ثبات و امنیت در منطقه تلاش خواهیم کرد.

وزیر دفاع با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع در دولت دوازدهم عنوان کرد: ما در حال اجرای برنامه دفاعی در دولت دوازدهم هستیم که این برنامه چهار ساله حاصل یک کار کامل سازمانی و مبتنی بر یک برآورد 10 ساله بوده است.

وی ادامه داد: در این برآورد محیط کلان امنیتی وزارت دفاع به دو پیشران تقسیم شده که یکی شکل دهنده وزارت دفاع آینده و دیگری تحول ماموریت‌ها و افزایش قابلیت‌های دفاعی است.

امیر حاتمی فهم نیاز دفاعی را مستلزم یک نگاه راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: فهم نیاز دفاعی موجب می‌شود تا تهدیدات را سنجیده و نیازها را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: ما در گذشته با تهدیدات فرامنطقه‌ای مواجه بودیم، اما امروز با یک تهدید تروریستی نیز مواجهیم. منطق ایجاد این تهدید جدید آن بود تا بتوانند در نقاطی از منطقه در عین تضعیف عمق راهبردی جمهوری اسلامی یک تهدید بلوغ یافته را در مرزهای ما حاکم کنند.

وزیر دفاع افزود: اما سیاست دفاعی ما براساس بازدارندگی فعال شکل گرفته و بر این اساس ما اقداماتی برای نیروهای مسلح ایجاد کردیم و آن هم شامل نقش‌آفرینی در خارج از جغرافیای کشور و مقابله با تهدید بود.

امیر حاتمی ادامه داد: در نتیجه اجرای این راهبرد علاوه بر آنچه به یک قدرت دفاعی راهبردی دست پیدا کردیم، قدرت تسهیلاتی هم‌پیمانان و یگان‌های رزمی خود را نیز ارتقاء دادیم، لذا آمریکا با جوسازی و فشار در تلاش برای تضعیف این قدرت است.

وی تقویت این قابلیت‌ها را به عنوان هدف اصلی برنامه‌ریزی دفاعی دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز با ترکیبی از روش‌های همزمان، نامتعارف و نامتقارن روبرو هستیم که باید بتوانیم به سامانه‌هایی دست یابیم تا پاسخگوی این تهدید باشد.

وی ادامه داد: اشراف اطلاعاتی نیاز محیط عملیاتی است و در آینده به سامانه‌های نقطه‌زن که قابلیت ترکیب با سلاح هوشمند را داشته برای اصابت دقیق به اهداف جهت پاسخگویی به این تهدید هستیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار