کد خبر: 877257
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
اردوی تیم ملی امید کاراته بانوان

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، امید به کسب یک شگفتی بزرگ در جهانی اسپانیا دارد.

سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با ایسنا، پیش از حضور در مسابقات جهانی ‌اسپانیا، اظهار کرد: پس از مسابقات آسیایی، چهار مرحله اردو برگزار کرده‌ایم و یک مرحله متصل به اعزام  نیز خواهیم داشت. مرحله چهارم اردو طولانی‌ترین مرحله بود که فشار تمرینی زیادی به بازیکنان وارد شد. ملی‌پوشان در ۹۰ درصد آمادگی قرار دارند و از آنها رضایت داریم، بازیکنان با انگیزه، باهوش و پتانسیل‌ بالایی هستند. در اردو چهارم سعی بر این بود ایرادهای فنی را رفع کنیم و تاکتیک‌های روز دنیا را به کار گیریم. امیدوارم در جهانی ‌اسپانیا روزهای خوبی داشته باشیم و شگفتی بزرگی را رقم بزنیم. نفرات اعزامی به رقابت های جهانی اسپانیا  از پنج وزن مسابقات آسیایی سه طلا و یک نقره کسب کرده اند.

او در ادامه‌ با اشاره به کاراته وان ترکیه، خاطر نشان کرد: کاراته وان ترکیه، مسابقه تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی بود، اما متاسفانه به مدال نرسیدیم در حالی که برای کسب مدال رفته بودیم. از بعضی از بازیکنانم بسیار راضی بودم چرا که نفر اول رنکینگ کاراته وان، نفر هفتم جهان و قهرمان اروپا ۲۰۱۷ را شکست دادند. حریفان خوبی را پشت سر گذاشتند، اما متاسفانه به بی تجربگی باختند چراکه برای نخستین بار در رده سنی بزرگسال حضور داشتند.

خوشقدم در ادامه‌ بیان‌ کرد: کاراته ایران دست و پا بسته نیست.  سال پیش در اندونزی در وزن ۵۵ – کیلوگرم ، زهره برزگر مدال طلا کسب کرد و ما به دنبال تکرار این مدال هستیم که باعث افتخار ایران باشیم و همچنین در اوزان دیگر نیز مدال کسب کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی امید کاراته بانوان درباره پیش‌بینی خود از کسب مدال، اظهار کرد: ملی‌پوشان بسیار خوب تمرین می‌کنند و چیزی از قهرمان‌های دنیا کم ندارند. من به عنوان مربی باید برای تمام بازیکنم مدال بخواهم، اما به دور از احساسات فکر کنم توانایی کسب مدال در هر پنج وزن را داریم.

او درباره روند آماده سازی و امکانات حاضر در اردوهای تیم‌ ‌ملی، بیان‌ کرد: کم و کاستی‌های بسیاری بود. فدراسیون سعی کرد شرایط را فراهم کند. تمام بضاعت خود را گذاشت، اما باز هم کمبودهایی در اردو وجود داشت. با توجه به اقتصاد مقاومتی تاثیر آن را در ورزش هم شاهد هستیم. بارها از وزیر خواهش کردیم توجه ویژه‌ای به کاراته  به خصوص در بخش بانوان داشته باشند، چون ورزش بانوان علی‌رغم تبلیغات بسیاری که می‌شود توجه و امکاناتی که باید در اختیارشان قرار نمی‌دهند، اما فدراسیون کاراته سعی کرده است حمایت کند و فرقی بین تیم دختران و پسران نباشد. بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون کاراته قرار گرفته است بودجه‌ی کمی است.

خوشقدم درباره حضور دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته نیز، بیان‌ کرد: مدیریت دانشگاه آزاد تغییر کرده است و همچنین با توجه به اتفاقاتی که فصل گذشته رخ داد و دانشگاه معترض بود و به ناحق تیم دوم شد، به همین دلیل دانشگاه آزاد از حضور در لیگ کاراته بانوان کناره‌گیری کرد.

سمانه خوشقدم در پایان از پگاه زنگه و لیلا بهرامی که در مسابقات آسیایی در کنار تیم بودند، تشکر و بیان کرد: در رقابت های قهرمانی آسیا در کنار لیلا بهرامی و پگاه زنگنه بودیم اما در رقابت های جهانی اسپانیا به دلیل اینکه تیم باید سرمربی داشته باشد از تیم امید جدا شدند و هدایت بزرگسالان را بر عهده گرفتند، بدون شک زحمات و تلاش های آنها در نتایج تیم تاثیر گذار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار