کد خبر: 877247
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) استان اصفهان :
کسی که به کارش اعتقاد و ایمان دارد در کارش بهتر می‌تواند بدرخشد، استاد دانشگاه، کشاورز، کاسب، مهندس، پزشک، دانشجو، روحانی و در گردان‌ها حضور دارند و در دوران دفاع مقدس نیز به همین نحو بود.

به گزارش خبر نگار جوان آنلاین از اصفهان ،فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) در نشست خبری اردوی صحرایی مدافعان حرم در جمع اصحاب رسانه که در یک فضای صمیمی ومنطقه ایی با حال و هوای دوران دفاع مقدس برگزار شد ،با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا یک مترسکی بیش نیست و این لابی صهیونیست‌هاست که دستورات را صادر می‌کند و رئیس‌جمهور آمریکا آن‌ها را اجرا می‌کند اظهار داشت : در قانون اساسی یکی از وظایفی که برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده فراهم کردن حضور مردم در دفاع از انقلاب و کشور است و سپاه این موضوع را در قالب بسیج محقق کرده است و یکی از اقدامات، حضور بسیج در مأموریت‌های دفاعی است که به دفاع سخت و نیمه سخت معروف است.

سردار اصغر عرب‌پور با بیان این که دررزمایش و دفاع مقدس مردم در پشتیبانی جبهه و حتی در جبهه‌ها نیز حضور داشتند، گفت : اکثر مسؤولان در ابتدای امر به عنوان بسیجی در جنگ حضور یافتند و بعداً به عضویت سپاه در آمدند، یگان‌های سپاه باید مردم را در خود جای دهند و آن‌ها را آماده دفاع کنند.

وی با بیان اینکه اردوی صحرایی یعنی این که در ابتدای امر یک بسیجی از شرایط معمولی زندگی جدا شود و در یک محیط صحرایی سخت بتواند زندگی کند، ادامه داد: بسیجیان در اردوی صحرایی کار عملی یاد می‌گیرند و آنچه در گردان‌های خود یاد گرفتند به صورت عملی تمرین می‌کنند.

فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) با اشاره به فعالیت گردان‌های تخصصی، یادآوری کرد: گردان‌های امام حسین(ع) که در قالب گردان‌های پیاده هستند فعالیت می‌کنند اما بسیجیان در واحدهای تخصصی نیز سازمان‌دهی شده‌اند و امروز بسیجیان هستند که با ادوات نظامی و خمپاره‌انداز کار می‌کنند.

سردار عرب‌پور ابراز کرد: بسیجیان در حال سنجش شرایط هستند و وظیفه خود می‌دانند که در اینجا دستورات مافوق‌های خود را انجام دهند، تمام بسیجیان شرکت کننده داوطلبانه شرکت کرده‌اند، بحث آماده کردن سلاح‌های سازمانی و تیراندازی با سلاح‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های این رزمایش است.

وی با بیان این که گردان‌های امام حسین(ع) تقریباً در همه شهرستان‌ها مستقر شدند، بیان کرد: در طول سال 15 روز به طور قانونی می‌توان از بسیجیان استفاده کرد، آموزش‌ها در شهرستان‌ها و در اوقات فراغت بسیجیان خواهد بود و بحث‌های عملی در رزمایش‌ها محک زده خواهد شد.

این فرمانده لشکر خط شکن پرده از نیّت واقعی سران آمریکا برداشت و اذعان نمود :. صاحب‌نظران سیاسی عالَم و افکار عمومی بسیاری از ملّتها، بوضوح تشخیص میدهند که عامل این خصومت تمام‌نشدنی، ماهیّت و هویّت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حقّ اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی و دست‌اندازی به ملّتهای ضعیف، افشای حمایت آمریکا از دیکتاتوری‌های قرون وسطائی و سرکوب ملّتهای مستقل، دفاع بی‌وقفه از ملّت فلسطین و گروه‌های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلمهای عمده‌ای را تشکیل میدهند که دشمنی رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا را بر ضدّ جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت.

سردارعرب‌پورخاطر نشان کرد : آمریکایی‌ها مجبور شده‌اند کسی را به میدان بیاورند که به دیوانگی او شهادت دهند، رئیس‌جمهور آمریکا یک مترسکی بیش نیست و این لابی صهیونیست‌هاست که دستورات را صادر می‌کند و رئیس‌جمهور آمریکا آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: شیوه دفاعی جمهوری اسلامی به این نحو است که مردمی است، در زمان جنگ، صدام از همه امکانات و نیروی انسانی شرق و غرب بهره جست اما نتوانستند ایران را یک قدم عقب ببرند، فرهنگ جمهوری اسلامی را کشورهای منطقه پذیرفته‌اند، می‌گویند ایران سوریه را فتح کرده است در حالی که این چنین نیست و مردم سوریه با ما همراهی کردند تا در مقابل عناصر صهیونیست‌ها بایستیم.

سردار عرب‌پور تأکید کرد: اولین کشوری که شعار مرگ بر آمریکا داد و پرچم این کشور را آتش زد جمهوری اسلامی بود و این اواخر نیز مردم دیگر کشورها و حتی خود مردم امریکا پرچم کشور خود را آتش می‌زنند، روندی که جمهوری اسلامی دارد روند قدرت نظامی نیست اما تولید قدرت را متوقف نکردیم.

وی با اشاره به بر جام و عدم رعایت و حقه های امریکایی ها، بیان کرد : پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.

وی تصریح کرد: در جنگ 33 روزه اعلام کردند که جنگ نیابتی است و حزب الله نماینده ایران و اسرائیل نماینده غرب است، وقتی نتوانستند با شاخه انقلاب اسلامی که حزب‌الله بود بجنگند چطور می‌توانند با خود ایران بجنگند.

فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) با بیان این که از وظایف سپاه این بوده است که جلوی ناامنی را بگیرد، مطرح کرد: در شمال غرب مکان‌هایی بود که هنوز جاده نبود و پاسگاه نیز وجود نداشت اما با کمک نیروی زمینی جاده کشی کردیم و پاسگاه ایجاد کردیم و امنیت برقرار شده است، مشابه ریگی در جنوب شرق کشور هست و سلاح و تجهیزات و پول در اختیار دارند در حال حاضر لشکر 14 وظیفه دارد تا لب مرز حضور پیدا کرده و مأمور تأمین امنیت کشور هستیم.

وی با بیان این که یک رزمنده اگر اعتقاد به کارش نداشته باشد نمی‌تواند بجنگد، یادآوری کرد: کسی که به کارش اعتقاد و ایمان دارد در کارش بهتر می‌تواند بدرخشد، استاد دانشگاه، کشاورز، کاسب، مهندس، پزشک، دانشجو، روحانی و در گردان‌ها حضور دارند و در دوران دفاع مقدس نیز به همین نحو بود.

سردار عرب‌پور در پایان گفت: کلاس‌های عقیدتی و سیاسی برگزار می‌شود و این به معنا نیست که در دسته‌بندی‌های سیاسی دخالت می‌کنیم بلکه کلاس‌ها برای آشنایی بسیجیان با شرایط سیاسی کشور، منطقه و دنیا است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر