کد خبر: 877246
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مدیرکل زندان های استان اصفهان :

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل زندان های استان اصفهان در مراسم تود یع موسوی رییس زندان پیشین شهرضا  ومعارفه حسین سجادی رییس جدید  زندان این شهر اظهار نمود : جامعه هدف در زندان ها، مددجویانی هستندکه دستخوش روزگار شده و به دلیل سهوی و یا غیر سهوی به علت عدم رعایت  قوانین در جامعه به زندان محکوم شده اند .

اسدالله گرجی زاده با اشاره به اینکه نگاه قانون  فقط زندانی کردن نیست و زندان را  محلی برای طنبح قرار داده است  گفت : تنها راه کاهش زندان و زندانی  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در جوامع است و راهکار رسیدن به این نتیجه مطلوب و هدف دار را برنامه ریزی، درایت و تعامل همه جانبه مسئولین و مردم  در جامعه می باشدتا بزهکاری به حداقل بر سد..

وی ابراز نمود : در کنار این قشر اسیب دیده و آسیب پذیر، خانواده های آنان نیز به نوعی دچار نگرانی و در واقع حبس و زندان هستند که نگرانی جامعه را افزایش داده است و در این مسیر مشکلات عدیده ایی را به وجود می آورد.

گرجی زاده با اشاره به تجربه موفق کشورهای جهان در امر پیشگیری از وقوع جرم گفت: کاهش جمعیت کیفری بدون توجه به اصل پیشگیری و مشارکت عمومی جامعه امکان پذیر نیست.

وی گفت: وضع قوانین موثر توسط نهادهای قانونگذار، توجه به اجرای صحیح قوانین توسط قوه مجریه، توسعه آموزش های همگانی از جمله اقداماتی است که باید به آن توجه داشت.

  گرجی زاده در این مراسم با اشاره به جمعیت کیفری زندان ها بیان کرد: تراکم جمعیت کیفری در زندان ها امکان اجرای بهینه هرگونه فعالیت مثبت را کاهش می ده وما با روشهای اتخاذ شده سعی در کاهش مشکلات دست و پا گیر دار هستیم تا جمعیت این مراکز نیز  کاهش پیدا کند .

وی توجه به شیوه های نوین مجازات و پرهیز از مجازات حبس را مورد بحث قرار داد و گفت: با پیگیری های سازمان زندان ها موضوع ظرفیت زندان ها به قانون تبدیل شده است که این یک اقدام مهم و موثر در کنترل جمعیت کیفری است. باید با تدوین قوانین و برنامه های مدون و اصولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اسیب قدم های بلندتر و بهتری برداشته شود.

مدیر کل زندان های استان اصفهان نگرانی مجموعه مدیریت قضایی و زندانها را عدم توجه مسئولان و مردم به آزادی فرد پس از زندان برشمرد و گفت: اگر فردی از زندان با آن نگاه اصلاحی و تربیتی که در زندان ها دنبال نموده به جامعه رها شود و مردم و مسئولان برای اشتغال وحمایت او اقدامی صورت ندهند، بدون شک فرد آسیب دیده باز هم به تخلف و سرپیچی از قوانین روی آورده و دچار حبس و ‌زندان می شود.

 گرجی زاده تنها راه کاهش زندان و زندانی را پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در جوامع دانست واظهار داشت : راهکار رسیدن به این نتیجه مطلوب و هدف دار را برنامه ریزی، درایت و تعامل همه جانبه مسئولین و مردم بیان کرد.

وی تلاش خیرین در شهرستان شهرضا را گامی بزرگ در عرصه زندانبانی اسلامی بیان و اظهار امیدواری کرد: در راستای ایجاد اشتغال مددجویان پس از ازادی نیز تدابیر بهتری اندیشیده شود.

مدیرکل زندان های استان دردر پایان  به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز اشاره ای کرد و اذعان نمود : در جشن های گلریزان و برنامه یک شهر ضیافت و همچنین برنامه تلویزیونی ماه عسل در سال جاری بیش از۶۸۰ زندانی توسط خیرین، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه در شش ماهه سال جاری از زندانهای استان رهایی و به آغوش خانواده بازگشته اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار