کد خبر: 877234
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در مشهد مقدس خبر داد؛
رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازي در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه ساختمان و شهرسازی شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی از ایجاد محدودیت ساخت و ساز در حریم گسل های شهر مشهد خبر داد.

 محمد شکرچی زاده گفت: در آیین نامه 2800 طراحی ساختمان ها برای زلزله محدودیت هایی برای ساخت و ساز ساختمان های با اهمیت بسیار زیاد مانند مدرسه، بیمارستان و برج ها در حریم گسل ها قرار دادیم.

 وی گفت: اگر ساختمان های مهم روی گسل ساخته شوند، در زمان بروز حادثه می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و جان شهروندان را به خطر بیاندازد.

 وی ادامه داد: میزان ساخت و ساز در شهر مشهد نسبت به متوسط شهرهای دیگر بیشتر است که این دقت ها در شناسایی گسل ها می تواند از خسارات مالی و جانی شهروندان و زائران حرم مطهر رضوی جلوگیری نماید.

 شکرچی زاده گفت: اعمال محدودیت ساخت و ساز در حریم گسل ها سال گذشته در شهر تهران اجرایی شد و بعد از آن مدیریت شورای عالی معماری و شهرسازی برای مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی مصوب کرد تا این طرح در کلان شهرها از جمله مشهد اجرایی گردد.

 رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازي با اشاره به ارائه پروژه مطالعاتی دانشگاه فردوسی در اين جلسه گفت: این کار مطالعاتی می تواند مبنای کار اولیه قرار بگیرد.

 وی افزود: با توجه به اینکه طرح جامع مشهد در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی ايران می باشد، امیدواریم بتوانیم به سرعت این محدودیت ها را در نقشه شهر مشهد پیش بینی نماییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار