کد خبر: 877223
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بالغ بر 672 اثر برای شرکت در هفتمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین کنگره شعر عاشوایی نهم آبان ماه سال جاری با حضور شعرایی از استان های شمالغرب کشور در اردبیل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در کنگره شعر عاشورایی سال گذشته برگزار نشده و امسال شاهد برپایی هفتمین کنگره هستیم خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس امسال بخش شعر دفاع مقدس نیز به این کنگره افزوده شده و اشعاری با مضامین عاشورا و آموزه های دفاع مقدس در این کنگره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه از خرداد ماه سال جاری اطلاع رسانی برگزاری این کنگره در شبکه های مجازی، پایگاه های خبری و سایت کنگره انجام شده است تصریح کرد: امسال کنگره شعر عاشورایی با محتوایی غنی و پربار برگزار خواهد شد.

ستوده گفت: شرکت کنندگان در کنگره شعر عاشورایی اشعار خود را در قالب های عاشورایی و با مضامین فلسفه آزادگی و آزاد عاشورایی و دفاع مقدس در 5 محور شعر کلاسیک، مرثیه، کودکان و نوجوانان، مناجات و آزاد به دبیرخانه ارسال کرده اند که در بین آنها اشعار بسیار فاخر و ارزشمند از طرف کودکان و نوجوانان به چشم می خورد.

وی با اشاره به اینکه امسال به محورهای این کنگره دو موضوع جدید نیز افزوده شده است بیان کرد: از آنجائی که شعر مراثی اردبیل به دو بیتی اشتهار دارد امسال بخش مرثیه سرایی افزوده شده و در کنار آن با هدف ارتقای علاقمندی و شور و اشتیاق کودکان و جوانان به مبحث عاشورایی بخش کودکان را نیز به این کنگره افزودیم تا اشعار تنها مختص افراد توانمند نبوده و استعدادهای نو و جدید را در این حوزه شناسایی کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هفتمین کنگره شعر عاشورایی فرصتی را فراهم می آورد تا در اردبیل اشعار مرثیه سروده شده و با محتوای غنی این نوع شعر در اردبیل نیز روبرو شویم .

ستوده گفت: 70 درصد آثار راه یافته به این کنگره از طریق سایت ها و فضای مجازی و مابقی نیز به صورت پستی به دبیرخانه ارسال شده که موسسه فرهنگی و هنری ققنوس اقلیم حکمت بخش های داوری این اشعار را عهده دار شدند.

وی خاطرنشان کرد: از 672 اثر ارسال شده به این کنگره 174 شعر عاشورایی، 100 اثر در بخش کودکان و نوجوانان، 120 اثر در بخش شعر کلاسیک، 105 اثر در بخش مرثیه، 82 اثر در بخش مناجات و راز و نیایش و 91 اثر در بخش آزاد گردآوری شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه بالغ بر 110 اثر به دلیل ناهمخوانی به محورهای هفتمین کنگره شعر عاشورایی از دایره داوری خارج شده است اضافه کرد: در هر یک از بخش های این کنگره سه نفر داور کشوری و استانی به داوری آثار می پردازند و با نظر هیئات داوران این کنگره 40 اثر انتخاب شده و به عنوان کتابچه کنگره چاپ خواهد شد.

ستوده بیشترین شرکت کنندگان این کنگره را به ترتیب استان اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و آذری زبان های مقیم تهران، کرج، همدان و قزوین اعلام کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر