کد خبر: 877211
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی:
فرزان قالیچی  در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور خانواده شهید حججی با اشاره به اینکه هر کسی در راه خدا کشته شود، در واقع زنده واقعی اوست، اظهار داشت: شهدا جسم بی‌جان خود را به دنیا داده و در واقع روح خدا را به خداوند گره زدنند و این همان روحیه ایثار است که شهدایی مانند باکری‌ها و حججی‌ها را تربیت کرد.

وی با بیان اینکه شهدای زیادی داریم که دارای تحصیلات عالیه بوده ولی با آگاهی و بصیرت در دو سنگر علم و عمل سرآمد شدند، گفت: جامعه مدیون شهید است و دولت و ملت باید ادای دین نسبت به شهدا داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اذعان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاسی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی، اقدام به ایفای نقش در جنگ نرم کرده که مصداق آن همین جشنواره فصای مجازی و کنگره شهدای دانشجوست.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و ارزش هر کشور منوط به مسائل فرهنگی است، گفت: دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم باید خود را خادم و رزمنده در جنگ نرم بدانند و با یقین کامل به اینکه اگر دورانی با سلاح جنگیدیم، اکنون با فصای مجازی وارد جنگ نرم شده‌ایم و با این تفکر باید وارد عمل شوند.

قالیچی در خصوص جشنواره فضای مجازی و رسانه همچنین کنگره شهدای دانشجو ابراز کرد: در این جشنواره ۱۵۰ اثر فاخر به دستمان رسیده است که ۱۶ اثر پذیرفته شده و پنج اثر به مقام برتر رسیده است که اجرایی و تجاری‌سازی خواهند شد.

وی با تاکید به فرازی از وصیت‌نامه شهدا در خصوص اینکه شهید هیچ‌گاه خود را به ریسمان پوسیده غفلت گره نمی‌زند، بیان داشت: اگر امروز شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم همگی زیرسایه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده است و باید در مقابل خانواده این عزیزان سر تعظیم فرود آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر