کد خبر: 877182
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
برخي فعالان عرصه فروش فيلم كه در بازار فروش فيلم «كن» اقدام به فروش فيلم به طرف‌هاي خارجي كرده‌اند، هم اكنون با مشكلات جدي در زمينه بازگشت پول‌هاي خود به دليل تداوم تحريم‌هاي مالي مواجه هستند. 
توافق هسته‌اي ايران و كشورهاي عضو 1+5 كه قرار بود ضمن برداشتن تحريم‌هاي هسته‌اي عليه ايران، مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم ايران را كاهش دهد، اين روزها با مشكلات جدي از جمله بدعهدي برخي طرف‌هاي برجام، به ويژه امريكا مواجه است. در اين بين كشورهاي اروپايي نيز تحت‌تأثير ساختار پيچيده تحريمي امريكا عليه ايران و تحريم‌هاي پولي بانكي، براي برخي بازرگانان و حتي فعالان عرصه فرهنگي و توليد فيلم، مشكلاتي را ايجاد كرده‌اند. بر اساس اخبار رسيده، برخي فعالان عرصه فروش فيلم كه در بازار فروش فيلم «كن» (كه همه ساله همزمان با برگزاري جشنواره فيلم كن در فرانسه برگزار مي‌شود) اقدام به فروش فيلم به طرف‌هاي خارجي كرده‌اند، هم اكنون با مشكلات جدي در زمينه بازگشت پول‌هاي خود به دليل تداوم تحريم‌هاي مالي مواجه هستند. 
اين مشكلات بيشتر مربوط به آن دسته از فروشندگان و فعالان فروش فيلم در بازار فيلم فرانسه است كه داراي اقامت در اين كشور نيستند و به همين دليل بانك‌هايي نظير بانك LCL فرانسه براي پرداخت پول به صاحبان آثار، مشكلاتي را ايجاد كرده‌است و هم اكنون پس از حدود چهار ماه از برگزاري جشنواره و بازار فيلم كن، پول بسياري از اين فعالان عرصه فيلم، در حساب‌هاي آنها بلوكه شده است. مشخص نيست مسئولان چه تدبيري براي حل اين معضل ايجاد شده براي فعالان عرصه فرهنگي و هنري دارند، آن هم در حالي كه وزير امور خارجه چندي پيش صريحاً اظهار داشت كه «ما حتي نمي‌توانيم يك حساب بانكي در انگليس افتتاح كنيم.» از سوي ديگر، بازار فيلم كن يكي از مهم‌ترين رويدادهايي است كه مورد توجه سينماگران و صاحبان آثار سينمايي بوده‌است و فروش فيلم به ديگر كشورها در اين بازار، زمينه درآمدزايي و تبادل فرهنگي را فراهم مي‌كند و فيلم‌هاي ايراني نيز مورد توجه جدي مخاطبان اروپايي و امريكايي قرار مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار