کد خبر: 877155
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
توقف خانگي رئال و برد ارزشمند سيتي
حسرت صدرنشيني به دل رئالي‌ها ماند. در پايان دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان، کهکشاني‌ها اين فرصت را داشتند تا در سانتياگوبرنابئو پيشتاز گروه آخر رقابت‌ها لقب بگيرند، اما...
شيوا نوروزي

حسرت صدرنشيني به دل رئالي‌ها ماند. در پايان دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان، کهکشاني‌ها اين فرصت را داشتند تا در سانتياگوبرنابئو پيشتاز گروه آخر رقابت‌ها لقب بگيرند، اما تساوي با تاتنهام اين فرصت را از آنها گرفت. پيروزي خانگي من‌سيتي و برد پرگل ليورپول هم از ديگر نتايج مهم به دست آمده بود. 
  
توقف بدموقع
همه چيز مهيا بود تا رئال‌مادريد در حضور هواداران خودي، تاتنهام را با چند گل بدرقه کند و صدر جدول گروه  H را در پايان دور رفت تصاحب کند، اما تيم زيدان قدر اين موقعيت را ندانست و با تن دادن به تساوي يک – يک امتياز بازي را با حريف تقسيم کرد. سرمربي قوهاي سفيد عملکرد خوب دروازه‌بانان دو تيم را عامل تساوي اين ديدار مي‌داند: «خوشحال نيستم چون دوست داريم هميشه پيروز شويم. هر دو دروازه‌بان خيلي خوب عمل کردند. کيلور ناواس در تيم ما و هوگو لوريس براي تاتنهام درخشيدند. بايد قبول کرد که گاهي اوقات دروازه‌بان‌ها فرصت‌ها را از تو مي‌گيرند. ما خوب عمل کرديم و حريف نيز در کار دفاعي خوب ظاهر شد. نگران چيزي نيستم. براي بازيکنان ناراحت هستم چون آنها جنگيدند، دويدند و رقابت کردند. ما بايد به راه خود ادامه‌ بدهيم. مي‌دانيم در بازي‌هاي برگشت يک بار ديگر بايد در سانتياگوبرنابئو بازي کنيم. بايد بتوانيم در اين ورزشگاه پيروز شويم و اين نتيجه‌ به خاطر بدشانسي‌مان اتفاق نيفتاد. از چيزي شگفت‌زده نشدم. تنها بايد به تلاش خود ادامه‌ دهيم. بازي بدي به نمايش نگذاشتيم. در لاليگا در بازي‌هاي خانگي شروع سختي داشتيم. مي‌توانستيم بهتر عمل کنيم. ما به دنبال ايجاد موقعيت هستيم. ناتواني در گلزني اتفاق تلخي است. بازيکنان تمام توان خود را به کار بردند. فوتبال اين چنين است.» 

مائوريسيو پوچتينو، سرمربي تاتنهام از اينکه بازيکنانش با شهامت به جنگ رئالي‌ها رفته‌اند، ابراز رضايت کرد: « فوتبال براي لذت بردن است. ما تازه وارد ليگ قهرمانان شده‌ايم و به بازيکنانم گفتم بدون هيچ استرسي در زمين بازي، راحت بدوند و احساس آرامش و لذت کنند. نشان داديم چيزي از تيم‌هاي بزرگ دنيا کم نداريم. تساوي در زمين رئال‌مادريد براي ما نتيجه خيلي خوبي محسوب مي‌شود و مي‌دانم هواداران هم از اين ديدار لذت برده‌اند. شجاعت در فوتبال مسئله خيلي مهمي است و ما به خوبي نشان داديم که تيم شجاعي هستيم.» آپوئل نيکوزيا نيز با همين نتيجه مقابل دورتموند متوقف شد. با اين حساب تاتنهام هفت امتيازي صدرنشين است، رئال با همين امتياز و تفاضل گل کمتر دوم شد و دورتموند و آپوئل هم با يک امتياز سوم و چهارم گروه هستند. 
  
شگفتي پپ
با اينکه انتظار مي‌رفت من‌سيتي به راحتي از سد حريفش ناپولي بگذرد، اما برد 2 بر يک سيتيزن‌ها ثابت کرد تيم ايتاليايي رقيب دست و پا بسته‌اي نيست. همين مسئله تعريف و تمجيد گوارديولا، سرمربي سيتي را به همراه داشت: «بازي بسيار خوب و باکيفيتي را از هر دو تيم شاهد بوديم. ناپولي بدون شک يکي از بهترين تيم‌هايي بود که در طول دوران مربيگري‌ام برابر آن قرار گرفتم. شايد هم بتوان گفت که بهترين تيمي بود که برابر آن به ميدان رفتيم. تيمم عملکرد خوبي داشت. کسب ۹ امتياز از سه ديدار خيلي خوب است و ما را در شرايط خوبي براي صعود از اين گروه قرار مي‌دهد، چون در گروه مشکل و پيچيده‌اي قرار داريم. همه تيم‌هاي گروه، فوتبال خوب و رواني بازي مي‌کنند. مي‌دانيم که نزديک به صعود از گروه هستيم، ولي در بازي برگشت هم براي برد به ميدان خواهيم رفت.» 

مائوريتسيو ساري، سرمربي ناپولي نيز تيم پپ را شايسته قهرماني اروپا خواند: «آنها با گوارديولا کيفيت خود را نشان دادند و بر اين باور هستم که شانس قهرماني دارند. منچسترسيتي با سرمربي ‌اسپانيايي خود حريف عادي براي هيچ تيمي نيست. آنها کيفيت لازم را دارند و از نظر تاکتيکي هم متنوع هستند. سيتي معمولاً حريفان خود را درهم مي‌کوبد، اما ما نتيجه‌ خوبي برابر اين تيم به دست آورديم و حريف آساني نبوديم. اين بازي و نتيجه‌ آن به خوبي نشان مي‌دهد که ناپولي هم مي‌تواند در ليگ قهرمانان اروپا بدرخشد.» فاينورد در يک بازي خانگي 2 بر يک برابر شاختار تن به شکست داد و در قعر گروه F باقي ماند. در اين گروه سيتي با 9 امتياز صدرنشين و شاختار شش امتيازي هم دوم جدول است. در ساير ديدارها اسپارتاک 5 بر يك سويا را مغلوب کرد، ليورپول با هفت گل ماريبو را درهم کوبيد، موناکو 2 بر يک مغلوب بشيکتاش شد و لايپزيك هم 3 بر 2 از سد پورتو گذشت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار