کد خبر: 877113
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه باید تحقیقات دانشگاهی برای ناکامی نمایندگان ایران در آسیا انجام شود، گفت: دید خوبی به بازی با تراکتورسازی دارم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی پیکان با تراکتورسازی گفت: به بازیکنانم می گویم کار ما در فوتبال مثل بازی های رایانه ای است. هر مرحله را با هدف بزرگی آغاز می کنید. شما از رد کردن یک مرحله خوشحال می شوید ولی مرحله بعد کار سخت تر می شود و باید خودتان را برای مراحل سخت تر آماده کنید.

وی افزود: مهم است که از شرایط سخت بعدی استقبال کنیم. سعی می کنم ذهن بازیکنانم را آماده کنم. خودم نسبت به بازی فردا با تراکتورسازی دید خوبی دارم.

سرمربی پیکان در خصوص اینکه چرا تیمش در تیم ملی نماینده ای ندارد، تصریح کرد: به بازیکنانم می گویم شما کارتان را بکنید و نگاهتان به پیشرفت باشد. کسانی که مسئولیت دارند پیشرفت شما را ببینند حواسشان به شما هست. مطمئنم مسئولان تیم ملی تیم ما را هم زیر نظر خواهند گرفت و به طور حتم در آینده نزدیک می توانیم در تیم ملی نمایندگانی داشته باشیم.

جلالی درباره برکناری مربیان بعد از چند هفته توسط مدیران باشگاه ها تاکید کرد: این روند مورد پسند ما نیست. فوتبال روند خودش را دارد. بعضی ها دوست دارند از این راه ها بروند و بعضی ها هم نه. من قبلا هم گفته بودم وقتی یک گروه، مدیر یا هیات مدیره بعد از پنج هفته به این نتیجه می رسد که مربی تیمش خوب نیست، انتخاب خودشان را زیر سئوال برده اند. آنها باید ابتدا سراغ خودشان بروند.

وی درباره ناکامی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: این یک موضوع عمیق است. می توانم بگویم فقط ۵۰ درصد آن ریشه فنی دارد. این موضوع بسیار مهمی است که جا دارد درباره آن کار تحقیقی شود. حتی باید از دانشگاه ها در این زمینه استفاده کنیم. ۴۰ سال است که به المپیک نرفته ایم و نزدیک به همین مقدار در جام ملتها قهرمان نشده ایم. از آخرین قهرمانی باشگاه های ما در آسیا هم 25 سال می گذرد ولی تیم ملی خوبی داریم. شاید اگر روی اینها تحقیق شود، بازخوردهای خوبی بدهد تا کمک کند و پیشرفت کنیم.

سرمربی پیکان ادامه داد: اینکه ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا را یکسال گردن داور بیندازیم، یکسال بگوییم مربیان خوب نبودند و مسائلی از این دست، اینها درست نیست. وقتی به یک گلوگاه هایی می رسیم و می بینیم از نظر فنی تفاوت کلاس زیادی با تیم های دیگر آسیا داریم، باید عمیق به این موضوع پرداخت. اگر بگوییم داور امسال باعث حذف ما شد، پس علت ناکامی در سال گذشته، دو سال پیش و سالهای قبل از آن چه بوده است؟ اینکه من بخواهم فی البداهه پاسخ بدهم کارآمد نیست. نیاز به تحقیق است. گروه زیادی از مربیان بخصوص کسانی که در لیگ قهرمانان بوده اند باید جمع شوند و ببینند اشکال چیست. راه پیشرفت را می شود پیدا کرد.

جلالی همچنین در خصوص حضور بازیکنان مشمول سربازی در باشگاه های نظامی و آسیب این کار به فوتبال ایران گفت: البته این یکی از ده ها دلیلی است که استعدادهای ما از بین می رود. تمام تیم هایی که بر اساس این قانون در زمانهای خاص خودشان فکر می کردند سود کرده اند، در بلندمدت ضرر کردند. زمان خیلی چیزها را ثابت می کند ولی باعث فرسایش هم می شود.

وی افزود: خود من با آقای باران چشمه رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح صحبت کردم. او پذیرای این مطلب است و می گوید یک طرح در این ارتباط بیاورید. باران چشمه می گوید فوتبال و فدراسیون یک طرح بیاورد تا ما روی آن متقاعد شویم ولی این طرح باید از کجا بیاید و چه کسی باید آنرا بدهد؟ باران چشمه آدم کاملا منطقی است و پذیرای طرح خوب است ولی می خواهد جایگاه تشکیلات خودشان هم حفظ شود.

سرمربی پیکان در پایان گفت: این طرح را نمی شود فی البداهه داد. دو سال پیش زمان حضور تاج در سازمان لیگ جلساتی داشتیم و داشتیم به راهکارهایی می رسیدیم. البته هر راهکار اشکالاتی داشت. الان باید یک گروه از حوزه های مختلف اجتماعی، نظامی و ورزشی تشکیل شود و یک طرح خوب بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار