کد خبر: 877111
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
نماينده مردم قائمشهر در مجلس در گفتگو با «جوان»: برخلاف سالن‌هاي ورزشي دولت که نيمه‌کاره‌اند، سالن‌هاي سپاه تکميل و به مردم خدمت‌رساني مي‌کنند.
امروز به عنوان روز تربيت‌بدني و ورزش نامگذاري شده است تا تلنگري به مسئولان دولتي در راستاي احداث ورزشگاه‌ها و تجهيز سالن‌هاي ورزشي باشد. با اين حال هر از گاهي اخباري در خصوص رها شدن پروژه‌هاي ورزشي در استان‌هاي کشور به گوش مي‌رسد. گواه اين ادعا هم اين است که چندي پيش مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نيمه کاره رها شدن بيش از 250 طرح‌هاي ورزشي اين استان خبر داد. معضلي که نه تنها منجر به ايجاد خلا در اوقات فراغت جوانان مي‌شود، ‌بلکه سلامت نسل جوان را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد. در اين رابطه نماينده مردم قائمشهر در مجلس هم ضمن انتقاد از کم‌کاري دولت در تکميل طرح‌هاي ورزشي، از رفع 60 درصدي نياز مردم استان‌ها به فضاي ورزشي به واسطه سالن‌هاي احداث شده توسط نيروهاي سپاه مي‌گويد.
نويسنده: ميترا شهبازي

ايجاد شرايطي براي تضمين نسل جوان امروز براي داشتن جامعه‌اي پويا در فردا بايد به عنوان يکي از مهمترين اهداف مسئولان قرار گيرد. از اين رو چهارشنبه 26 مهرماه به عنوان روز تربيت‌بدني و ورزش برگزيده شده است تا چراغي در مسير مسئولان براي احداث ورزشگاه‌ها و تجهيز سالن‌هاي ورزشي باشد. با اين حال چندي پيش خبر نگران‌کننده‌اي در خصوص تکميل نبودن بيش 250 پروژه نیمه ‌تمام در خوزستان از سوي مدیرکل ورزش و جوانان اين استان منتشر شد. زنگ خطري که در چند دهه آينده از افزايش بيماري‌هاي قلبي، عروقي و غيره در بين نسل جوان امروز و ميانسال فردا خبر مي‌دهد. حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نيز با اشاره به اينکه در هر گوشه‌اي از کشور پروژه‌هاي نيمه کاره ديده مي‌شود، بيان مي‌کند:« متاسفانه در حوزه ورزش با اين معضل بيشتر روبه‌رو هستيم. به طوري که اکنون 80 درصد پروژه ورزشي مازندران نيمه کاره هستند.»

کلنگ بر زمين زده شد و رنگ افتتاح به خود نديد

همانطور که گفته شد، پروژه‌هاي نيمه کاره ورزشي تنها به استان خوزستان و مازندران اختصاص نمي‌يابد و مردم اغلب استان‌هاي کشور همچنان با درد نبود سالن ورزشي يا زميني با حداقل‌ استانداردهاي ورزشي به منظور انجام ورزش‌هايي چون، فوتبال، واليبال، بسکتبال و غيره مواجه هستند. در اين راستا نيز مي‌توان به کمبودهاي وزرشي در استان‌هايي چون يزد، سمنان و غيره اشاره کرد. در اين خصوص نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با «جوان» مي‌گويد:« متاسفانه معضل کمبود امکانات ورزشي در تمام استان‌هاي کشور مشهود است و مازندران هم يکي از اين استان‌ها است.» از اين روز چند سال گذشته طبق برنامه‌ريزي‌هاي مسئولان دولتي، بنا بر اين شد که سالن‌هايي مطابق با استاندارد‌هاي دنيا احداث شود تا سطح تجهيزات ورزشي کشور به استانداردهاي بين‌المللي نزديک شود. کلنگ‌هاي زيادي بر زمين زده شد، اما پروژه‌ها با 30 درصد و 80 درصد پيشرفت فيزيکي روي زمين ماندند. عبدالله رضيان با تاييد مطالب فوق، مي‌افزايد:« بهتر بود اين طرح‌ها آغاز نمي‌شد تا اينکه نيمه کاره رها شوند و آبروي دولت را ببرد.»

دليل روي زمين ماندن اين طرح‌ها هم چيزي جز کمبود منابع مالي بيان نمي‌شود، چراکه طي 2 الي 3 سال گذشته، بودجه‌اي که قرار بود مسئولان دولتي براي تکميل پروژه‌هاي ورزشي اختصاص دهد، کسري منابع مالي دولت را تامين مي‌کرد.

سالن‌هاي ورزشي سپاه در خدمت مردم

با اين تفاسير با ورود و تصميم مجلس شوراي اسلامي قرار بر اين شد که محل تخصيص بودجه براي تکميل ورزشگاه‌ها به محل ارزش افزوده 9 درصدي ماليات تغيير يابد. در اين خصوص نماينده مردم قائمشهر در مجلس با تاييد مطالب فوق، مي‌گويد:« با اينکه محل تامين بودجه تغيير يافته است، اما همچنان دولت براي تخصيص اين منابع مالي اقدامي نکرده است.»

محل احداث پروژه‌هاي ورزشي در تمام استان‌هاي مازندران، خوزستان، يزد و غيره در روستاهاي بالاي جمعيت 2 هزار نفر انتخاب شده بود تا سرانه ورزش کشور را به سطح استانداردهاي بين‌المللي برساند که امروز به رغم روز تريبت بدني و ورزش هنوز به مرحله بهره‌برداري نرسيده و ربان افتتاح را به خود نديده‌اند.

رضيان با اشاره به اينکه سالن هاي احداث شده توسط نيروهاي سپاه و سازمان تربيت بدني 60 درصد مشکلات منطقه را به دوش مي‌کشند، مي‌گويد:« برخلاف سالن هاي دولتي که نيمه کاره رها شده اند، سالن هاي سپاه تکميل و در حال حاضر به نيروهاي بسيجي تا مردم عادي خدمت رساني مي‌کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار