کد خبر: 877107
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از بهسازی 30 قنات استان به منظور بهره وری بهتر در بخش کشاورزی خبر داد. .

سیدحسن میرعماد افزود: بهسازی این قنات ها با همکاری بسیج سازندگی انجام می شود که منابع مالی آن از سویه کشاورزان بهره بردار، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی به صورت مشترک تامین می شود.

وی با اشاره به سابقه بهره برداری تاریخی از قنات در مناطق کویری کشور، ادامه داد: هنوز بسیاری از کارشناسان بهره برداری از قنات در مناطق کویری را بهترین راهکار برای بیشترین بهره وری میدانند و سابقه استفاده از آن در شرایط کمآبی مختلف نیز مشخص است.

میرعماد با اشاره به وجود حدود 560 قنات در استان سمنان، از شناسنامهدار شدن تمام قنات های استان در سال گذشته خبر داد و افزود: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی و نوع و میزان بهره برداری، بخشی از شناسنامه قنات های استان است و این اقدام با استفاده از توان کارشناسان جهادکشاورزی در استان انجام شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استان کمترین میزان چاه های غیرمجاز کشور به تعداد کمتر از 80 حلقه چاه داشت، اضافه کرد: با نظارت شرکت آب منطقهای سمنان همین تعداد اندک چاه تعیین تکلیف شده است و فرآیند تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز تنها بستن چاه ها نیست، به این ترتیب، در استان سمنان معضل چاههای غیرمجاز وجود ندارد.

وی، بخشی از هدررفت آب بخش کشاورزی در استان سمنان را به روش انتقال از منابع به مزارع و باغ ها عنوان کرد و افزود: 60 درصد انتقال آب کشاورزی در استان از طریق کاناهای سنتی انجام می شود، در حالی که بهترین شکل انتقال آب کشاورزی استفاده از لوله است تا هدررفتی رخ ندهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار