کد خبر: 877039
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
حجت‌الاسلام منتظری از صدور کارت مخصوص ۴۰ هزار ضابط قضایی و اهدای نمادین آن به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی خبر داد.
تسنیم: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، اظهار کرد: صدور کارت ضابطیت را یکی از ضروری‌ترین کارهای قوه‌قضاییه می‌دانیم و ان‌شالله اقدامات مناسب آموزشی انجام می شود تا اطلاعات حقوقی و قضایی به ضابطان منتقل شود.این کار موجع تسهیل امور و حفظ حقوق شهروندی شهروندان می شود و رافع اطاله دادرسی است.

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات 40 هزار نفر از ماموران را جمع‌آوری و 40 هزار کارت صادر کردیم که از امروز توزیع می‌شود و در جلسه امروز به صورت نمادین کارتی را تقدیم سردار اشتری می‌کنیم. امیدواریم فرماندهان انتظامی در سراسر کشور با تعامل و همکاری لازم را با دادستان‌ها داشته باشند. جایی که دستور قضایی صادر می‌شود برای هیچ احدی و هیچ جایگاهی، مصونیتی وجود ندارد و نباید در برابر دستور قضایی ایستادگی شود و اگر هم اعتراضی وجود دارد باید در چارچوب قانون اعتراض شود.

دادستان کل کشور گفت: امروز کشور ما به لحاظ ایثارگری‌ها و حضور نیروی انتظامی از امنیت خوبی برخوردار است و قطعا مردم قدر این نیرو را می دانند. به برکت اسلام و رهبرهای داهیانه رهبر انقلاب و حضور فعال و هوشمندانه ناجا و نیروهای امنیتی، امنیت داریم. البته گاهی هم حوادثی اتفاق می‌افتد که در یک کشور 80 میلیونی طبیعی است و باید جلوی وقوع این حوادث را هم بگیریم. بعد از این، کسانی که کارت ضابطیت دارند می‌توانند وظایف ضابطان را انجام دهند و افراد فقط با داشتن کارت ضابطیت می‌توانند به مسائلی مانند بازجویی ورود کنند. همانگونه که کار قضایی کار سختی است، کسانی هم که با دستگاه قضا همکاری دارند باید از ویژگی های لازم برخوردار باشند.

منتظری تأکید کرد: به همه فرماندهان پلیس اطمینان می دهم که قطعا حمایت قضایی ما را خواهند داشت. از فرماندهی نیروی انتظامی هم تقاضا دارم در چارچوب اختیارات خود، مشوق هایی را برای ضابطان در نظر بگیرند. نکته بعدی این است که در راستای افزایش اطلاعات حقوقی ضابطین، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید همایش های آموزشی داشته باشند تا دانش حقوقی و قضایی ضابطین تقویت شود.

وی درباره کارت‌های ضابطیت ضابطان خاص هم گفت: صدور کارت برای این ضابطان، شیوه‌های خاص خود را دارد که شامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و بخشی از نیروهای پلیس می شود. ضابطان خاص تا زمان صدور کارت ها، به همان شیوه قبل عمل می کنند و امیدواریم نسبت به سهم خود در ایجاد عدالت موفق باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار