کد خبر: 877034
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تمرکز روی مباحث محتوایی و نرم‌افزاری کم هزینه و زودبازده جهت استقبال مناسب از رویداد تبریز 2018 تاکید کرد.
مجید خدابخش  در یازدهمین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی تبریز 2018 اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با دبیرخانه ستاد اجرایی تبریز 2018 داشتیم و با تلاش‌های صورت گرفته کلیه پروژه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل اجرا در قالب کتابچه‌ای تهیه شده که به زودی به چاپ می‌رود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های این کتابچه باید به میزان 765 میلیارد تومان پروژه برای تبریز 2018 در سطح استان  اجرا و در بودجه سال 97 در مجلس تصویب شود، افزود: مصوبه هیئت وزیران نیز طی یکی از بندهای خود ردیف متفرقه ای را برای تبریز 2018 در نظر گرفته است.

خدابخش در عین حال خاطرنشان ساخت: حتی اگر تخصیص این 765 میلیارد تومان تمام و کمال تصویب شود، تامین آن و اجرای  پروژه‌های مربوطه بسیار زمان بر خواهد بود؛ البته باید تلاش کنیم این رقم تامین شود ولی کار اصلی ما نرم‌افزاری است  و باید نکات ریز و اقدامات فوری که آبروی شهر را حفظ کند، مورد توجه و در اولویت قرار گیرند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: سالن همایش‌های بین المللی شهرک خاوران مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهای مختلف مرتبط با تبریز 2018 به نظر می‌رسد اما حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا دو ماه تکمیل شود؛ باید این امور را پیگیری کنیم ولی فعلا باید کارهایی را دنبال کنیم که برای تبریز 2018 لازم داریم نه بعد از آن.

این مسئول یادآور شد: باید در 4 هفته بعد جلسات ستاد را مرتب تشکیل دهیم و نکات ریز را مورد تاکید و توجه قرار دهیم.

وی ابراز داشت: برگزاری رویدادهای ورزشی، فرهنگی، ادبی و هنری کوتاه‌مدت در تبریز که بسیار هم کم هزینه هستند در طول سال 2018 می‌تواند قدم موثری برای ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معنوی و نمادین شهر باشد.

خدابخش توضیح داشت: طی جلسه‌ای که دیروز با آقای نعمت زاده رئیس افتخاری ستاد ملی سیاستگذاری تبریز 2018 داشتیم، ایشان پیشنهاداتی در 21 بند داشتند که دعوت از وزرا و سفرای تمام کشورها از جمله آنها است و همین دعوت بهترین تبلیغ برای برجسته‌سازی رویداد 2018 به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقداماتی مثل توسعه فرودگاه تبریز یا راه‌آهن برنامه ای بلند مدت می‌طلبد اما رفع کم و کاستی های این مراکز برای تبریز 2018 ضروری است، افزود: اگر اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در میدان نباشد تبریز 2018 معنی نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه تورگردان‌های ترکیه موفق شده‌اند تعداد یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر از آلمان وارد کشور ترکیه کنند و دولت ترکیه از همین محل به سه میلیارد سود دست یافت و به تورگردان‌ها به ازای هر گردشگر 30 دلار جایزه داد، افزود: پژواک بین المللی تورگردان‌ها و هدایت مناسب گردشگران بسیار مهم است. 

وی ابراز داشت:سازمان‌های مردم نهاد و جوانان داوطلب ما هم باید برای اموری مثل هدایت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و رویدادهای مختلف حضور یابند و تلاش‌ کنیم همایش‌های بین‌المللی که در طول سال 2018 در ایران برگزار می شود به تبریز بیاوریم.

خدابخش همچنین بر لزوم برگزاری چند نمایشگاه بین‌المللی با حضور 57 کشور اسلامی در سال 2018 در تبریز تاکید کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر