کد خبر: 877033
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران مطرح کرد
مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران گفت: شايد به خاطر برخي از محدوديت‌ها و تحريم‌ها ضعف ‌هايي داشته باشيم ولي اين راهش نيست که به جاي توجه به اين ملاحظات و محدوديّت‌ها، از مبادي مختلف، همچون مناطق آزاد و مواردي از اين دست، به ورود تراکتورهاي خارجي، به ويژه تراکتورهاي چيني و هندي بي‌کيفيت، اقدام کنیم.
ابوالفتح ابراهیمی  در جلسه هم اندیشی مدیران مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی در تبریزبر لزوم حمایت از تولید ملی و تراکتورهای ایرانی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد قطعات تراکتورها توسط خود تراکتورسازی ایران و با مشارکت بیش از 500 قطعه ساز در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: متأسّفانه واردات تراکتور با راحت‌ترین صورت و با تعلق کمترین و به عبارتی، ناچیزترین تعرفه به کشور صورت می‌پذیرد که این امر، مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید ملّی و اقتصاد مقاومتی مورد تصریح مقام معظّم رهبری است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور، شاید به خاطر برخی از محدودیت‌ها و تحریم‌ها ضعف ‌هایی داشته باشیم ولی این راهش نیست که به جای توجه به این ملاحظات و محدودیّت‌ها، از مبادی مختلف، همچون مناطق آزاد و مواردی از این دست، به ورود تراکتورهای خارجی، به ویژه تراکتورهای چینی و هندی بی‌کیفیت، اقدام کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که واردات هر تراکتور خارجی به معنای زنگ خطری برای بیکاری کارگران ایرانی است و این کار در شرایط موجود کشور اصلاً به نفع کشور نیست.

 مدیر عامل تراکتورسازی تبریز به تولید بیش از ۱۶ نوع تراکتور در مجموعه تراکتورسازی تبریز اشاره کرد و گفت: تراکتورسازی توانایی تولید تراکتور سبک از ۳۵ اسب بخار تا تولید تراکتور سنگین با ۱۵۰ اسب بخار را دارد. 

وی در رابطه با ظرفیت تراکتورسازی در تولید سالانه ابراز کرد: اگر کشاورز به راحتی دسترسی به منابع بانکی داشته باشد، می‌توان تولیدات تراکتورسازی را به همان میزان تقاضا افزایش داد زیرا در حال حاضر ۳۰۰ هزار تراکتور فرسوده در کشور وجود دارد و اگر جلوی واردات بی‌رویه تراکتور از هند و چین گرفته شود، می‌توان سالانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه تولید کرد.

اضافه می نماید دراین هم اندیشی با تشکیل پانل‌های گفت‌وگو، مسئولان مربوطه درجریان مشکلات پیش روی کشاورزان ، تولیدکنندگان وکارشناسان قرارگرفته و به سئولات حضار ،پاسخ لازم ارائه کردند.

حاضران پس ازاین مراسم، درکارخانجات مختلف گروه صنعتی تراکتورسازی ایران حضوریافته و از نزدیک درجریان طرح های توسعه وخودکفایی‌های صورت پذیرفته قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر