کد خبر: 877014
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: با آغاز مرمت آثار تاریخی روستای قوشه دامغان به همت بخشداری و دهیاری این روستا، آثار تاریخی قوشه جان دوباره ای گرفتند.
 معصومه داودیان با بیان این مطلب اظهار کرد: کار مرمت آثار تاریخی این روستا در بخش‌های مختلف آغاز شده و توسط بخشداری و دهیاری روستا و زیر نظر این اداره در حال انجام است.

وی گفت: قوشه یکی از روستاهای شهرستان دامغان در استان سمنان است که در دهستان تویه دروار در بخش امیرآباد در 40 کیلومتری جنوب غربی دامغان و در مسیر جاده دامغان - سمنان واقع شده است.

داودیان افزود: این روستا دارای بیش از 12 اثر تاریخی شامل (دو قلعه، حمام قدیمی، آب انبار قدیمی، مدرسه و خانه‌های تاریخی، کاروانسرا، محوطه‌های تاریخی و....) است که نیمی از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند و تعدادی از آنها در حال پیگیری برای ثبت در این فهرست هستند.

وی گفت: کاروانسرای قوشه در سال‌های گذشته توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان با انجام استحکام بخشی، اقدامات حفاظتی و ... مرمت شده و در حال حاضر کار مرمت قلعه، حمام قدیمی و آب انبار این روستا درحال انجام است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: آب انبار و حمام قوشه قابل استفاده است و هم اکنون حمام تاریخی این روستا مورد استفاده گردشگران علاقمند به استفاده از گرمابه‌های سنتی قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر