کد خبر: 877010
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
فرماندار محلات :
فرماندار محلات گفت: به زودی با استفاده از ضایعات سنگ، محلات به قطب تولید کاغذ از سنگ تبدیل خواهد شد.

فرماندار محلات گفت: به زودی با استفاده از ضایعات سنگ، محلات به قطب تولید کاغذ از سنگ تبدیل خواهد شد.

علی زینی وند فرماندار محلات در آیین آغاز به کار دهمین دوره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیمور محلات اظهار کرد: امروز دو کارخانه مدرن صنعت سنگ محلات اقدام به تامین سنگ ستون های صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف کرده اند که افتخاری برای این صنعت در کشور و استان مرکزی است.

وی با اشاره به استقرار 60 درصد از ذخیره سنگ تراورتن کشور در شهرستان محلات که 12 درصد از ذخیره دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر 280 واحد فرآوری سنگ در محلات فعالیت دارند و میلیون ها تن سنگ نیز در این شهرستان انباشته شده است.

فرماندار محلات تصریح کرد: متاسفانه رکود موجود باعث ایجاد این حجم انباشت سنگ در محلات شده است و برای رفع این مشکل باید حمایت های دولتی را در اختیار داشته باشیم و زمینه توسعه صادرات نیز بیش از گذشته فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت اولیه تولید سنگ در کشور بالاست، افزود: این امر باعث از دست رفتن قدرت رقابت با کشوری مانند ترکیه شده است، در حالی که باید شرایط را تغییر داد و به سمت جان بخشیدن به این صنعت حرکت کرد.

زینی وند با بیان اینکه در آینده قطب تولید کاغذ از سنگ در محلات ایجاد خواهد شد، افزود: تولید کاغذ به کمک ضایعات سنگ در محلات انجام خواهد شد و صنایع فعال در این زمینه قول تولید و رونق این صنعت تا نوروز 97 را داده اند.

وی به دیگر ظرفیت های شهرستان محلات اشاره کرد و گفت: 900 هکتار از اراضی محلات زیر کشت انواع گل است و بواسطه استقرار پژوهشکده گل و گیاه در شهرستان کار تولید گل به صورت علمی پیش می رود و حدود پنج هزار نوع انواع گل زینتی در شهرستان تولید می شود. حتی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی ظرفیت لازم را در اختیار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار