کد خبر: 877007
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هیپوسپادیاس واختلالت تکاملی جنسیتی در نوزادان و کودکان جزو بیماری های شایع است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شناخته شده نیست و درصد شیوع این بیماری از هر ۱۰۰ نوزاد یک نفر است.

مهران هیرادفر در نشست خبری با عنوان « هیپوسپادل یاس واختلالات تکاملی جنسیتی در کودکان و نوزادن» که در بیمارستان اطفال اکبر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، از برگزاری کنگره بین‌المللی اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان از سوم آبان ماه به مدت سه روز در بیمارستان اکبر مشهد خبر داد و تاکید کرد: هدف از برگزاری این کنگره رسیدن به راه حلی برای تشخیص به موقع این بیماری‌ها و درمان در سال اول تولد است و بیش از 50 شرکت کننده از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند یافت.

 وی ادامه داد: با اشاره به هفتمین کنگره بین المللی ، خاطر نشان کرد: این کنگره از تیم 11 نفری جراحان متخصص و مجرب، بیمارهای اختلالت تکامل جنسیتی در کودکان تشکیل شده است که هر یک از آنان از کشورهای مانند هند، آمریکا، آلمان و کاناد دعوت شده‌اند.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشه بیان کرد: این تیم 11 نفره، ۹ مورد عمل جراحی در کودکان زیر سه سال که مبتلا به بیماری های اختلالات تکامل جنسیتی هستند را انجام میدهند.  پخش زنده این عمل‌ها در اتاق ویدیو کنفرانس به جراحان کمک می کند که به نکات کلیدی در این خصوص پی ببرند

 هیرادفر گفت: ۸۰ مقاله اختلات تکاملی جنسیتی در کودکان از خارج و داخل به این کنگره ارسال شده است که عمده این مقالات به صورت پوستر و مهم ترین آن ها بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد. 

 وی عنوان کرد: اختلالات تکامل جنسیتی و هیپولاسپادل یاس از بیماری‌های مادرزادی است که متاسفانه جنسیت تعدادی از کودکان در زمان تولدشان مشخص نیست و مورد ابهام است. چنانچه دیر تشخیص داده شود، افراد مبتلا در اجتماع، خانواده و ازدواج دچار مشکلاتی می‌شوند اما با تشخیص به موقع نوزادان مبتلادر ابتدای سال تولد معالجه می‌شوند.

 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این نوع بیماری مادرزادی در پسران شایع است که در قسمت دستگاه تناسلی مشکل دارند. این بیماری جزو مسائل پیچیده است و باید اطلاعات مان در این زمینه به روز کنیم.

 هیرادفر بیان کرد: بیماری‌های اختلالات تکامل جنسیتی در کودکان بیشتر به خاطر عوامل ژنتیک است؛ اما در برخی موارد علت ژنتیکی وجود ندارد. 

 وی عنوان کرد: بیمارستان اکبر درصدد است که بخش حوادث کودکان را تاسیس کند. درحال حاضر بخش حوادث کودکان در بیمارستان بزرگسالان است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار