کد خبر: 877006
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ماجرا سریع‌، غیر‌منتظره و غیر قابل باور بود. شیخ بزرگوار ما در برنامه زنده تلویزیونی «‌آقای دوربینی» را با برخوردی تند اخراج می‌کند:‌ «دوربین را نگه دارید! تو پاشو برو بیرون! پاشو! تو را صد بار در تلویزیون دیده‌ام.»
علی علوی
ماجرا سریع‌، غیر‌منتظره و غیر قابل باور بود. شیخ بزرگوار ما در برنامه زنده تلویزیونی «‌آقای دوربینی» را با برخوردی تند اخراج می‌کند:‌ «دوربین را نگه دارید! تو پاشو برو بیرون! پاشو! تو را صد بار در تلویزیون دیده‌ام.»  کارگردان تلویزیونی اما دوربین را روی آقای دوربینی نمی‌برد و آن زبان بسته قطعاً اخراج خود را جدی نگرفته و از جایش تکان نخورده است. مجری می‌گوید یک صلوات بفرستید. ساعتی بعد میلیون‌ها ایرانی ناباورانه‌، ویدئوی استاد و شیخ دوست داشتنی تلویزیون را که 40 سال با او بهترین خاطرات را داشته‌اند و بهترین درس‌ها را گرفته‌اند، برای هم ارسال می‌کردند، با ابراز شگفتی و ناباوری. معلوم بود که مردم منتظر هستند این قضیه به بهترین شکل جبران شود.
  
او مرد شادی‌های حلال ما است 
محمدرضا زائری، یکی از فعالان مجازی از این واقعه برای یادآوری تذکر خود به مدیر شبکه یک استفاده می‌کند و می‌نویسد که از مدیر وقت شبکه خواسته است برنامه «‌درس‌هایی از قرآن‌» را در اوج پایان دهد و فرد دیگری و برنامه دیگری را جایگزین کند اما آن مدیر یا نفهمیده و یا فهمیده رفتاری داشته که برای بستن دهان دیگران استفاده می‌کنند. اینکه پیشنهاد زائری چقدر اهمیت داشته یا درست بوده است، محل بحث ما نیست اما زائری به نکته مهمی اشاره کرده است:‌ «فراموش نكنیم این مرد الگوی پرافتخار رسانه ملی در برنامه‌های دینی است كه دهها سال به گردن همه ما حق دارد. این مرد كسی است كه هرگز وسوسه نشد تا به مجلس و وزارت و ریاست مشغول شود و به برخی از مسائل دیگران آلوده نشد. این مرد كسی است كه سال‌ها برخلاف همه آخوند‌ها مردم را خنداند و به شادی حلال فكر كرد. این مرد كسی است كه تا دیروز همه برای عكس گرفتن با او توی صف می‌ایستادند. البته سن و سال كه بالا برود حوصله آدم كمتر می‌شود.»
 
قرائتی می‌خواهـد عـذرخواهـی کنـد او تمام شدنی نیست
ساعتی بعد عزت‌الله ضرغامی که نشان داده علاقه خاصی به پادرمیانی‌های سیاسی و فرهنگی دارد، مطلبی را در کانالش منتشر کرد:‌ «آقای دوربینی در فضای مجازی انعکاس گسترده‌ای داشته است. با آقای قرائتی تماس گرفتم و در این مورد با ایشان صحبت کردم. کاملاً معلوم بود که خود ایشان از این مسئله بسیار ناراحت هستند. دلیل عصبانیت‌شان را در آن برنامه برای من توضیح دادند ولی تصریح کردند که از رفتار خود پشیمان هستند. گفتند که ما فقط 14 معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی (آقای دوربینی) و هر کس دیگری که به هر دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد عذرخواهی کردند. احتمالاً با آقای دوربینی ملاقات می‌کنند و خبرش را هم منتشر می‌کنند. از جناب آقای قرائتی هم جز این صراحت و صداقت توقع دیگری نیست. در واقع آنچه که مایه تعجب بینندگان فیلم شده این بود که از آقای قرائتی با آن سابقه ارزشمند و شخصیت دوست داشتنی چنین توقعی نداشتند. به دوستان عزیزی هم که دلسوزی کردند و نوشتند که دوران 40 ساله آقای قرائتی به پایان رسیده و خوب است از صفحه تلویزیون کنار رود ،صادقانه عرض می‌کنم که آقای قرائتی تمام شدنی نیست.»

 معلوم شد که مخاطب جمله آخر ضرغامی‌، همان آقای زائری است و البته به نظر می‌رسد که نگاه بیشتر مردم ایران هم همین طور باشد که  آقای قرائتی تمام شدنی نیست.
 
عذرخواهی توئیتری استاد قرائتی
ساعتی دیگر گذشت تا حساب توئیتری استاد قرائتی توضیحی را منتشر کرد:‌ «ما فقط 14 معصوم داریم و همه ممکن است اشتباه کنند. از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از بنده ناراحتی به دل دارد، عذرخواهی می‌کنم.»
هرچند برخی گفتند و نوشتند که بهتر است جبران این موضوع در یک برنامه زنده باشد تا عدالت رعایت شود اما به نظر می‌رسد که جامعه‌، فضای مجازی و حساب توئیتر را برای انجام چنین کاری مناسب و کافی می‌داند.
 
درباره آقای دوربینی
 نکته‌ای که در مورد آقای نمازی همگان می‌دانیم این است که او عاشق دوربین است و در چند برنامه تلویزیونی با سادگی خاصی خود را «‌آقای دوربینی‌» معرفی می‌کند و می‌گوید: «زنم گفت بین من و تلویزیون باید یکی را انتخاب کنی و من هم تلویزیون را انتخاب کردم و او طلاق گرفت و به شهرستان رفت. من می‌خواستم متشخص باشم اما چون راه‌های دیگر سخت بود‌، شدم آقای دوربینی تا متشخص شوم.» این گفته‌ها نشان از نوعی شخصیت خاص است که حتماً متخصصین بهتر می‌توانند درباره آن نظر بدهند. آقای دوربینی کسی است که بهترین روز زندگی‌اش وقتی است که ناگهان تصویر خود را در دهها تلویزیون یک مغازه بورس تلویزیون می‌بیند. با چنین شخصیتی باید در همه حال مدارا شود‌، همان طور که تاکنون همین طور بوده و هنگامی که او در صف اول بسیاری از مراسم‌ها و زیر تابوت بسیاری از شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی بوده است، کسی او را از آن موقعیت اخراج نکرد و حتی کارگردانان تلویزیون هم گاهی به او باج لازم را می‌دهند.
احتمالاً استاد قرائتی در آینده از این موضوع بیشتر خواهد گفت و همچون گذشته آن را درسی برای اخلاق قرار خواهد داد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
وامّا اونهائی که با این لباس مشکل دارند کمی انصاف ووجدان بکار ببندند واین نوع رفتار را ببینند و شاید الگو بگیرندودرضمن با خودو هم مسلکهای خود مقایسه کنند !هرچند که فی قلوبهم مرض وزادهم الله مرضا !.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
همانگونه که استاد قرائتی بیان کردند" فقط 14 معصوم وجود دارد "
مهم همان کاریست که ایشان انجام دادند " عذر خواهی " باید
یاد بگیریم " عذرخواهی انسان را کوچک نمی کند " بلکه بزرگ
می کند چرا؟ گرفتن اشتباه به گردن خود " نه توجیه های انچنانی
" که دیگری را مقصر قلمداد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار