کد خبر: 877001
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
جانشين فرمانده كل سپاه:
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه سخنان ترامپ سرشار از ناتواني و شكست بود، عنوان كرد كه بر خلاف گذشته، رئيس‌جمهور جديد امريكا از گزينه نظامي عليه ايران سخن نگفت زيرا قدرت ايران اعتبار دارد. 
به گزارش مهر، سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه در مراسم افتتاحيه دوره‌هاي آموزشي در دانشگاه دريايي امام خامنه‌اي در زيباكنار با بيان اينكه جامعه اسلامي تاريخ فشرده و كوتاه، اما سخت و پرفرازو نشيبي را در چهار دهه اخير پشت سر گذاشته است، اظهار كرد: ايراني كه امروز ديده مي‌شود ايراني با منزلت و موقعيتي رفيع در عالم است. 
جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به سخن مقام معظم رهبري(مدظله العالي) درباره نيروي دريايي سپاه كه «اين نيرو از همان ابتدا با فرمان امام و بر اساس تقواي الهي‌ زاده شد» اعلام داشت: نيروي دريايي سپاه در همان ابتدا با بزرگ‌ترين قدرت دريايي تاريخ بشر روبه‌رو شد و دشمن را در ميدان عمل ناكام و شكست خورده كرد و اين پيروزي در مقياس باورهاي جهان نمي‌گنجيد. 
وي افزود: امريكايي‌ها مديريت جنگ را در جهان به عهده گرفته بودند و براي قدرت‌ها در جنگ‌هاي مختلف تعيين تكليف مي‌كردند و به اعراب در دوران دفاع مقدس كمك اقتصادي كردند و خود مديريت سياسي جنگ را بر عهده داشتند. 
سردار سلامي در ادامه خاطرنشان كرد: از ۱۳۶۴ به بعد امريكايي‌ها از سطح مديريت بر سطح عملياتي در جنگ وارد شدند و علاوه بر كمك‌هاي سياسي و نظامي و اقتصادي، خود جبهه‌اي در خليج فارس ايجاد كردند و وارد عمل شدند. 
سردار سلامي با بيان اينكه هدف دشمنان از حضور در خليج فارس قطع ارتباط جمهوري اسلامي با جهان و بستن دروازه صادرات نفت بود بيان داشت: امام راحل فرمول راهبردي دفاع همه جانبه را اعلام كرده و نيروي هوايي و دريايي و زميني سپاه را شكل دادند.  جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس ايران در تحريم كامل تجهيزات بود و حتي كشتي حامل سيم خارداري كه به ايران مي‌آمد در تركيه توقيف شد خاطرنشان كرد: نيروي دريايي سپاه با ابتدايي‌ترين شناورها و سلاح‌ها شكل گرفت و قوت، صلابت و شكوه پاسداران، ايمان ضعف‌ها را جبران كرد و دشمن در توطئه جهاني خود ناكام شد. 
جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به دستگيري تفنگداران امريكايي در خليج فارس بيان كرد: اين مقياس شجاعت سياسي نظام بود كه از قدرت و شجاعت روحي دريادلان پاسدار نشئت مي‌گرفت. 
وي با بيان اينكه پاسداران نيروي دريايي سپاه در زمان دستگيري تفنگداران امريكايي در خليج فارس از ناوهاي بزرگي كه در نزديكي آن‌ها تردد مي‌كردند نترسيدند و دشمنان را دستگير كردند، گفت: جهاد ادامه دارد و دشمنان ما با تجربه شده‌اند و اهدافشان پابرجاست.  وي با اشاره به سخنان اخير ترامپ درباره سپاه بيان داشت: در متن و سخن ترامپ كه به ظاهر تهديدآميز است اعتراف به ظهور قدرتي مهارناپذير وجود داشت؛ سخنان ترامپ سرشار از ناتواني و شكست بود و بر خلاف گذشته رئيس‌جمهور جديد امريكا از گزينه نظامي عليه ايران سخن نگفت زيرا قدرت ايران اعتبار دارد و دشمن اقتدار ايران را درك كرده و پذيرفته است.  جانشين فرمانده كل سپاه با تأكيد بر اينكه امروز ايران به قدرت بازدارندگي و اعتبار رسيده است، خاطرنشان كرد: سابقه نداشته است كه رئيس‌جمهور امريكا يك نيروي نظامي از كشورهاي ديگر را مورد خطاب قرار دهد و خداوند سپاه را در اوج قرار داده است و سپاه محبوب دل مردم شده است.  وي با بيان اينكه امروز آحاد مردم و مسئولين از سپاه تمجيد مي‌كنند، گفت: وقتي رئيس‌جمهور امريكا حرفي مي‌زد كسي جرئت سخن گفتن عليه آن را نداشت و امروز حتي صندوق بين‌المللي پول نيز با رئيس‌جمهور امريكا همكاري نمي‌كند و صحنه جهان عوض شده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار