کد خبر: 876977
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مسعود شجاعي‌طباطبايي در گفت‌و‌گو با «جوان»:
با وجود اينكه كمتر از دو روز از انتشار فراخوان مسابقه كارتون و كاريكاتور «پايان تروريسم» مي‌گذرد، استقبال خوب كاريكاتوريست‌هاي خارجي از اين مسابقه، باعث تعجب برگزار‌كنندگان مسابقه شده است.
محمدصادق عابديني

با وجود اينكه كمتر از دو روز از انتشار فراخوان مسابقه كارتون و كاريكاتور «پايان تروريسم» مي‌گذرد، استقبال خوب كاريكاتوريست‌هاي خارجي از اين مسابقه، باعث تعجب برگزار‌كنندگان مسابقه شده است. 

مسعود شجاعي طباطبايي، كاريكاتوريست بين‌المللي كشورمان روزهاي پركاري را پشت سر مي‌گذارد. اين هنرمند كه در حال آماده كردن كتاب كاريكاتور«ميانمار» است، از روز دوشنبه در حوزه هنري نمايشگاه كارتون و كاريكاتور«خليج فارس» را برپا و همچنين فراخوان مسابقه بين‌المللي «پايان تروريسم» را منتشر كرده است. شجاعي طباطبايي در گفت و گو با «جوان» درباره برپايي نمايشگاه «خليج فارس» مي‌گويد: كارتون و كاريكاتور زبان‌هاي بين‌المللي دارند و مي‌توانند با همه ملت‌ها ارتباط برقرار كنند. استقبال بچه‌هاي كاريكاتوريست از نمايشگاه «خليج فارس» خيلي خوب بود و ظرف چند روز چندين كار براي ما ارسال شد. از اقصي نقاط كشور به خصوص هنرمندان خوب شهرستاني كارهاي با ارزشي براي ما ارسال كرده‌اند. شجاعي طباطبايي ادامه مي‌دهد: خدا را شكر در كشورمان ظرفيت عظيمي از طنز داريم و همان‌طور كه ديديد، مردم در شبكه‌هاي اجتماعي چطور جواب گستاخي ترامپ را دادند و نشان دادند كه چقدر در طنز كلامي قوي هستيم.

رئيس مركز تجسمي حوزه هنري گفت: از روز گذشته فراخوان مسابقه جديدي به نام«پايان تروريسم» را منتشر كرديم و خيلي جالب بود كه به سرعت در دنيا خبر ساز شد و در همان روز اول چند ايميل از هنرمندان خارجي داشتيم. وي مي‌افزايد: بخشي از مسابقه «پايان تروريسم» به بحث تروريسم دولتي مي‌پردازد؛تروريسم دولتي در ميانمار كه از سوي خانم آنگ‌سان‌سوچي حمايت مي‌شود و تروريسم دولتي عربستان در كشور يمن كه باعث به خاك و خون كشيده شدن مردم مظلوم اين كشور شده است. شجاعي طباطبايي مي‌گويد: هنرمندان بسياري از سراسر جهان از اين نوع اتفاقات ناراحت هستند و با هر فراخواني كه منتشر مي‌شود، سريعاً براي همكاري ابراز تمايل مي‌كنند و اثر مي‌فرستند. وي با اشاره به حضور هنرمنداني از اروپا، برزيل و امريكاي شمالي در مسابقه كارتون و كاريكاتور«ترامپيسم» تأكيد مي‌كند: اين موضوع باعث واكنش‌هايي در امريكا شده‌است و مي‌گويند ايران با خرج كردن ميليون‌ها دلار و استفاده از هتل‌هاي پنج ستاره مي‌خواهد هنرمندان را به سمت خود جلب كند، يعني سطح تحليل آنها از اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد، در همين حد است! در حالي كه جوايز ما در حد جوايز عادي مسابقات و حتي در حد حقوقي است كه برخي از كاريكاتوريست‌هاي امريكايي در نشرياتشان دريافت مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار