کد خبر: 876975
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دیده‌بان
هادی عسگری

آيا شهردار تهران ممنوع‌التصوير است؟ برخي از رسانه‌هاي اصلاح‌طلب اين موضوع را مطرح كرده‌اند، ولي واقعيت‌ها چيز ديگري مي‌گويند. 
شهردار تهران در نخستين نشست خبري‌اش، در پاسخ به سؤالي درباره ممنوع‌التصوير بودنش گفت: شايعه ممنوع‌التصويري‌ام را شنيده‌ام، مي‌خواستم از آقاي علي عسگري بپرسم كه اگر ممنوع‌التصوير هستم فكري كنم، دقيقاً نمي‌دانم اين اتفاق افتاده است يا خير؟ اما چند ساعت بعد از اين سخنان و در حالي كه بسياري از خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري، از ممنوع‌التصوير بودن شهردار تهران نوشتند، در بخش‌هاي مختلف خبری سيما، شاهد پخش تصاوير نشست خبري شهردار و سخنان وي بوديم. باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سازمان صداوسيما با پخش ويدئو‌هايي از پخش تصاوير نجفي در بخش‌هاي مختلف خبري، از روزنامه‌هاي «شرق» و «آرمان امروز» كه بي‌توجه به واقعيت، مسئله ممنوع‌التصويري نجفي را تيتر كرده‌اند، انتقاد كرد. باشگاه خبرنگاران جوان، در نهايت نوشت: حال بايد گفت: مردم قضاوت كنند! شهردار تهران ممنوع‌التصوير است؟ خبرگزاري فارس نيز در مطلبي با عنوان «دروغ‌ ممنوع‌التصويري نجفي چگونه شكل گرفت؟» به همين موضوع پرداخت و نوشت: پس از برگزاري اولين نشست خبري محمد نجفي شهردار تهران، مطالبي تحت عنوان ممنوع‌التصويري وي در كانال‌هاي خبري و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني رسانه‌هاي اصلاح‌طلب منتشر شد كه نشان از عجولي و دستپاچگي آنها براي ايجاد حاشيه‌هاي تازه براي رسانه ملي بود. 

توضيحات مبهم شبكه3 درباره« سرزمين كهن»
حواشي تازه درباره پخش سريال «سرزمين كهن» باعث شد تا روابط عمومي شبكه 3 سيما كه وظيفه پخش اين سريال را بر عهده دارد، بيانيه‌اي صادر كند. اين بيانيه كه گويا قرار بوده به روشنگري درباره وضعيت «سرزمين كهن» بپردازد، بيشتر بر ابهاماتي كه درباره پخش يا عدم پخش سريال به وجود آمده‌است، مي‌افزايد. يكي از نكات مهمي كه در بيانيه شبكه3 ديده مي‌شود، اشاره به شوراي بازبيني است كه در خارج از سازمان صداوسيما شكل گرفته و اعضاي آن مشخص نيستند و معلوم نيست با چه صلاحيتي اقدام به بازبيني سريال كرده‌است و خواستار اعمال‌نظر بر يكي از سريال‌هاي فاخر تلويزيوني هستند. روابط عمومي شبكه3 در انتهاي بيانيه‌اش با اشاره به آماده پخش بودن سريال «سرزمين كهن» تأكيده كرده‌است: اين اثر ويژه از توليدات مركز سيما فيلم بوده است و تمامي امور مربوط به بازبيني و اصلاح تمامي سريال‌ها در مركز سيما فيلم صورت مي‌پذيرد،بنابراين اخبار مربوط به آن را نيز بايد از طريق رئيس مركز سيما فيلم پيگيري كرد و نه شبكه‌هاي تلويزيوني! لازم به يادآوري است، پخش سريال سرزمين كهن به كارگرداني كمال تبريزي كه به برهه‌اي از تاريخ معاصر ايران مي‌پردازد، به خاطر انتقاداتي كه به يكي از ديالوگ‌هايش وارد شد، متوقف شده و چند سالي است كه پخش يا عدم پخش آن در بلاتكليفي است. 

سميه برگشت!
سميه محمدي، دختري كه به واسطه مستند «فيلمی ناتمام‌ براي دخترم سميه» به شهرت رسيده بود، بالاخره به آغوش خانواده‌اش بازگشت. داستان از جايي آغاز شد كه مرتضي پايه‌شناس، مستندساز كشورمان براي توليد مستندي نزديك اردوگاه اشرف پايگاه منافقين در عراق مي‌رود و در آنجا با خانواده اعضاي اين گروهك آشنا مي‌شود كه در تجمعي خواستار بازگشت و جدايي عزيزانشان از گروهك مجاهدين خلق بودند. در همين بين پايه‌شناس با مصطفي محمدي آشنا مي‌شود؛ مردي كه در جواني‌اش طرفدار منافقين بوده و دو فرزندش را براي بازديد از اردوگاه اشرف از كانادا به عراق مي‌فرستد، اما مسئولان كمپ از بازگشت سميه جلوگيري مي‌كنند و محمد تنها مي‌تواند پسرش را به خانه بازگرداند. در مستند «فيلمی ناتمام براي دخترم سميه» شاهد تلاش‌هاي ناكام خانواده محمدي براي برگرداندن دخترشان از عضويت در گروهك منافقين هستيم. اين مستند تأثير‌گذار چند‌بار از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش و باعث شد تا افكار عمومي نسبت به سرنوشت «سميه» حساس شود. روزگذشته خبرگزاري‌ها از بازگشت اين دختر و جدايي‌اش از گروهك منافقين خبر دادند.«‌تسنيم‌»در گزارشي نوشت: سميه محمدي شخصيت اصلي مستند «فيلمی ناتمام براي دخترم سميه» روز گذشته به كميسارياي عالي پناهندگان در آلباني رفت و از سازمان مجاهدين خلق اعلام جدايي كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار