کد خبر: 876951
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
رئيس كميته روابط خارجي مجلس:
رئيس كميته روابط خارجي مجلس با اشاره به اختلاف نظرهاي داخلي امريكا درباره ايران و برجام گفت: شرايط داخلي امريكا خراب‌تر از اين حرف‌هاست كه اينها بخواهند تقسيم كار كنند. 
مرتضي صفاري‌نطنزي در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به سخنان اخير ترامپ رئيس‌جمهور امريكا عليه جمهوري اسلامي ايران و توافق هسته‌اي اظهار داشت: بخشي از تحركات اخير امريكايي‌ها به خاطر برجام نيست و براي بهانه‌تراشي جهت افزايش فشار بر جمهوري اسلامي است. آنها در طول ۱۵ سال اخير، دو جنگ بزرگ در منطقه ما به راه انداخته‌اند اما نتيجه‌اي نگرفته‌اند و در عوض نفوذ ايران بيشتر شده است، به همين دليل حالا لبه تيز حملاتشان را بيشتر از قبل متوجه ايران كرده‌اند تا رو به جلو فرار كنند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأكيد كرد: به نظر من، اصل قضيه اين حرف‌ها و سر و صداها به خاطر اين است كه امريكا در حال حاضر در منطقه به شدت شكست خورده و حالا به بهانه برجام سر و صدا به راه انداخته است، بنابراين در چنين شرايطي ما بايد دست برتر خودمان را در منطقه حفظ كنيم و توجهي به اراجيف ترامپ نداشته باشيم. صفاري درباره احتمال تقسيم كار ميان ترامپ و كنگره بر سر نقض برجام اظهار داشت: شرايط داخلي امريكا خراب‌تر از اين حرف‌هاست كه اينها بخواهند تقسيم كار كنند، در حال حاضر ترامپ در جناح‌هاي داخل امريكا نيز به شدت مورد انتقاد است. 
رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: تأييد يا عدم‌تأييد پايبندي ايران به برجام و صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، وظيفه آژانس است كه اين نهاد هم تاكنون هشت مرتبه پايبندي ايران به منطقه را اعلام كرده است. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات ضروري و لازم در داخل كشور با توجه به تحركات امريكايي‌ها گفت: در داخل بايد دو راهكار همزمان را دنبال كنيم؛ اول اينكه اگر امريكا اقدامي عليه برجام كرد، راهكار مقابله‌اي داشته باشيم و دوم اينكه از ظرفيت برجام براي توسعه روابط با كشورهاي ديگر از جمله اروپايي‌ها استفاده كنيم. وي يادآور شد: اينكه امريكايي‌ها مدام خودشان را به در و ديوار مي‌زنند تا برجام را كنار بگذارند، نشان مي‌دهد اين سند يك ظرفيت براي ايران است و تا زماني كه منافع ما در آن تأمين شود، بايد به آن پايبند باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار