کد خبر: 876925
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
وزش باد شدید و گردوخاک - بندرعباس

به دلیل وزش باد شدید ممکن است برخی از مواد رقابتهای دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور امروز لغو شود.

به گزارش ایسنا، روز نخست آخرین مرحله رقابت های دوومیدانی باشگاه‌های کشور از عصر امروز (ساعت 16.30) در باشگاه آفتاب انقلاب در ماده های پرش سه گام، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، 110 متر بامانع، 400 متر، 1500 متر، پرتاب دیسک، 100 متر، 5 هزار متر و 4 در 100 متر امدادی پیگیری می شود. این رقابتها در حالی امروز برگزار می شود که از سوی سازمان هواشناسی، وزش باد شدید پیش بینی شده است و طبق اعلام هواشناسی سرعت باد امروز 10 تا 14 متر بر ثانیه است.

با این شرایط و با توجه به استاندارهای لازم برای هر ماده، برگزاری این رقابت ها در این روز چندان مناسب نیست و شاید احتمال لغو برخی از ماده ها در این روز وجود داشته باشد. البته اگر این رقابت‌ها هم طبق اعلام فدراسیون برگزار شود ممکن است با توجه به سرعت باد رکوردهای ثبت شده چندان دقیق نباشد.

بیژن شادمهر کارشناس دوومیدانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد استانداردهای لازم از نظر وزش باد برای برگزاری مسابقات دوومیدانی اظهار کرد: استاندارد لازم از جهت وزش باد برای برگزاری مسابقات دوی 100 متر، 200 متر و 110 متر بامانع و همچنین پرش طول و پرش سه گام  2 متر بر ثانیه است، یعنی اگر بالاتر از 2 متر بر ثانیه باشد البته متاثر از جهت موافق و مخالف، استاندارد نخواهد بود. اما در خصوص پرتاب ها وزش باد تاثیر زیادی ندارد. البته ممکن است برای پرتاب دیسک گاهی وزش باد مخالف، پرواز دیسک را طولانی تر کند. البته باید سرعت وزش باد را با توجه به محل برگزاری رقابتها در نظر گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار