کد خبر: 876905
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: بستر الکترونیکی به مدل شبکه‌های تعاملی تدارک دیدیم که فاز اولش تا ۲ هفته دیگر برای مدیران مناطق افتتاح می‌شود.
فارس: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت هفته اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ برگزار شد اظهار داشت: خانواده و مدرسه دو بال هستند که اگر هماهنگ حرکت نکنند، این کبوتر به مقصد نمی‌رسد و ضرورت همسویی و همگرایی دو رکن بسیار مهم را این تمثیل نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: گاهی آنچه در مدرسه بافته می‌شود، در خانه پنبه می‌شود و گاهی برعکس است و بخش عمده دلیل آن، این است که این دو نهاد همگام با هم حرکت نمی‌کنند.

بطحایی اضافه کرد: اگر پیوند اولیا و مربیان وجود نداشته باشد بسیاری از تلاش‌های تربیتی به نتیجه نمی‌رسد و نشانه‌های ضعف همسویی را متاسفانه مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هفته پیوند تذکری برای جدی گرفتن اهمیت همسویی خانه و مدرسه است، گفت: بروز گروه‌های تخریب کننده و آسیب‌های اجتماعی به سرعت توسعه یافته است؛ اولویت اصلی ما در انجمن‌های اولیا و مربیان پیشرفت تحصیلی نیست زیرا انقدر هجمه‌ها اوج یافته که اولویت‌های ما را تغییر داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در این شرایط توجه به پیوند اولیا و مربیان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نقش مدرسه به عنوان کانون اصلی ورود به این عرصه‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه در سند تحول کانون اصلی تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: انگیزه و ایمان مدیران مدارس به این نقش بسیار مهم است و اگر اهمیت پیوند را درک نکنند و مجدانه به سمت تقویت آن نروند، تلاش‌های ما در آموزش و پرورش بی نتیجه خواهد ماند.

بطحایی اضافه کرد: باور و اهتمام به پیوند اولیا و مربیان یکی از شاخص‌هایی است که در سنجش شایستگی‌های مدیران و واحدهای آموزشی قرار خواهد گرفت؛ اگر نتوانیم مدرسه را از حیث انگیزه‌ها و مهارت‌های لازم برای تقویت این پیوند ارتقا بدهیم، تلاش‌‌های دیگر ما بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: آیا روش‌هایی که تا کنون برای حرکت به سمت تقویت این پیوند اتخاذ کردیم از حالا به بعد هم جواب خواهد داد؟ چالش‌هایی که در آینده با آن روبه‌رو هستیم بالاخص مسئله آسیب‌های اجتماعی که بحران شده است با روش‌های قدیمی پیوند اولیا و مربیان مرتفع نخواهد شد و اگر راه جدید پیدا نکنیم، انبوهی از مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، افزون خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بستر الکترونیکی به مدل شبکه‌های تعاملی تدارک دیدیم که فاز اولش تا دو هفته دیگر برای مدیران مناطق افتتاح می‌شود و در مراحل بعدی برای مدیران و خانواده‌ها افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: آموزش خانواده‌ها باید به صورت مداوم، مستمر و هفتگی ارائه شود و خانواده‌ها مکلف به استفاده از این آموزش‌ها شوند و حداقل یک ساعت از طریق این شبکه تعاملی با آموزش و پرورش و مدرسه ارتباط بگیرند.

بطحایی تصریح کرد: این شبکه «آرپی‌تی‌وی» تا دو سه ماه آینده برای خانواده‌ها آماده شود و مسائلی که در رسانه‌ها نمی‌توان گفت در این شبکه‌ها مطرح می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این روش آموزش خانواده‌ها به روش‌های مختلف هنرمندانه جذب، توجه کرده‌ایم و توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در دستور کار است که اکنون 300 مرکز وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما نیاز به مشارکت موثر دستگاه‌های دیگر در امور آموزش و پرورش نیاز داریم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در همگرایی نهادهای مختلف در کمک به آموزش و پرورش اثرگذار است.

وی ادامه داد: ما در امر ایجاد ایمنی برای اردوهای دانش آموزی هم نیازمند کمک نهادهای دیگر هستیم و از دوستان سپاه خواستم که یک خودروی پیش قراول ماشین‌های اردویی باشد و یک مرکز را برای رصد مستمر خودروها راه اندازی کردیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار