کد خبر: 876888
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از پیش بینی ساخت و تحویل 800 واحد مسکن مهر برای روشندلان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در دیدار با جمعی از نابینایان استان اردبیل به مناسبت روز عصای سفید در اردبیل اظهار کرد: پرداخت شهریه به دانشجویان روشندل تا مقاطع دکترا به صورت 100 درصد و رایگان انجام می شود و ما در تامین مسکن معلولان به ویژه نابینایان اقدامات موثری را انجام دادیم.

وی گفت: برای خانواده های دو معلول بیشتر در مناطق شهری 30 میلیون تومان و در مناطق روستایی 18 میلیون تومان برای خرید و ساخت تسهیلات بلاعوض پرداخت کرده و برای تک معلولان مناطق روستایی نیز 20 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در مورد مسکن نابینایان و معلولان نیز بیان کرد: در اکثر شهرها ساخت مسکن برای معلولین در اولویت قرار گرفته به طوری که رد مجموع 800 واحد در قالب مسکن مهر برای جامعه معلولان پیش بینی شده است که ما در واگذاری آنها به افراد متقاضی اقدامات خوبی را انجام داده ایم اما در باب مسکن مهر میراشرف مشکلاتی را پیمانکار به دلیل انجام ندادن تعهدات به وجود آورده بود که باتوجه به ارجاع پرونده به مراجع قضایی مراحل قانونی انجام شده و پیمانکار محکوم شده است.

ستاری خاطرنشان کرد: ما به محض دریافت این واحد ها 3 تا 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار معلولان قرار می دهیم تا نسبت به تکمیل واحد خود اقدام کند.

وی به توانمندی معلولان در رشته های ورزشی و کسب قهرمانی ها در مسابقات متعدد اشاره کرد و افزود: هیات ورزش معلولان استان اردبیل در سال گذشته موفقیت های جهانی و بین المللی متعددی را با حضور ورزشکاران قهرمان به دست آورده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود پرداخت 380 میلیون تومان کمک هزینه به معلولان را یادآور شد و تصریح کرد: ما با همکاری کتابخانه مرکزی بخش روشندلان این کتابخانه را با کتاب های صوتی مجهز کردیم و در عین حال تلاش می کنیم تا وسایل مورد نیاز آنها به ویژه لوازم توانبخشی را تامین کنیم.

ستاری به خرید لوازم توانبخشی تا سقف 700 میلیون تومان برای معلولان در طول سال اشاره کرد و گفت: در خریدهای جدید سعی می کنیم تا وسایل مورد نیاز نابینایان نظیر عصای هوشمند و وویس رکوردر را تامین کنیم.

وی در مورد اشتغال معلولان نیز بیان کرد: براساس قانون جامع حمایت از معلولان باید سه درصد استخدامی ها در اختیار این افراد قرار گیرد که متاسفانه برخی از دستگاه ها به این تعهد پایبند نیستند و در عین حال 25 ردصد اپراتورهای ادارات نیز باید به روشندلان اختصاص یابد که در این زمینه نیز برخی نهادها و دستگاه های دولتی همکاری های لازم را انجام نمی دهنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه به کارفرمایان متقاضی در جذب روشندلان تا 50 درصد حقوق این افراد پرداخت شده و 23 درصد حقوق بیمه بیکاری آنها نیز پرداخت می شود تصریح کرد: پرداخت 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارفرمایان نیز به خاطر اشتغال ایجاد شده در دستور کار است.

ستاری به مناسب سازی فضای شهری و پازل کاری مناسب برای معلولان به همت شورا و شهرداری اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این کار به صورت فنی و با همکاری همه دستگاه ها در مناسب سازی فضای شهری و همچنین آسانسورها انجام شود.

وی در ادامه به پرداخت مستمری برای 650 نابینا اشاره کرد و گفت: تعدادی از نابینایان نیز پشت نوبت دریافت این مستمری هستند که تلاش می کنیم با اخذ مجوز از مجلس و همکاری دولت برای این افراد نیز پرداخت مستمری را اجرایی کنیم.

در این مراسم رئیس هیئت مدیره انجمن روشندلان نیز با بیان اینکه بیش از 80 درصد معلولان و نابینایان بیکار بوده و مطالبه آنها تامین فضای کار و تلاش مستمر است بیان کرد: متاسفانه ما در رفت و آمد نیز دچار مشکل هستیم به طوری که در اتوبوس های شهری سیستم صوتی برای اعلان مسیر راه اندازی نشده است.

فاطمه جدی ضرورت پرداخت مستمری را به نابینایان و همچنین تهیه وسایل کمک توانبخشی را برای افراد نابینا یادآور شد و اظهار کرد: انتظار می رود با فرهنگساری مناسب توجه به جامعه معلولان بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن روشندلان استان اردبیل نیز در این مراسم با گرامی داشت 23 مهر و 15 اکتبر به نام روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: ما نیازمند یک مجموعه مستقل برای ارائه خدمات در قالب انجمن روشندلان هستیم تا همه ساله مشکلات تامین و اجاره فضای مناسب را نداشته باشیم.

علی محمدپور با قدردانی از جواد قرآن نویس به عنوان خیر نام آشنای اردبیل در تامین هزینه سفر نابینایان به مشهد مقدس نیز گفت: امیدواریم همه مسئولان کاری را انجام دهند تا جامعه روشندلان با خیال راحت بتوانند از خدمات مورد نظر استفاده کنند.

در این مراسم از روشندلان موفق در عرصه های ورزشی، فرهنگی، هنری و ... تجلیل شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر