کد خبر: 876883
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
همزمان با سراسر کشور آغاز شد:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز آمارگیری کلنی های زنبور عسل در مناطق مختلف این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، تکلوی در مراسم آغازین طرح بزرگ آمارگیری کلنی های زنبور عسل در اردبیل اظهار کرد: این آمارگیری براساس یک برنامه کشوری تا 27 مهرماه در زنبورستان ها و اماکن تولید عسل انجام می شود تا ما یک آمار دقیقی را از آخرین وضعیت تولید عسل و فعالیت صنعت کندو در اردبیل شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل مشغول تولید هستند تصریح کرد: اردبیل با برند عسل سبلان قطب تولید این محصول ارزشمند است که همچنان امیدواریم با تلاش تولیدکنندگان عسل در کشور بتوانیم زمینه خوبی را برای فروش و صادرات این محصولات فراهم کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل به مراجعه آمارگیران به مراکز تولید و مکان های حضور زنبورداران اشاره کرد و بیان داشت: فعالان و تولیدکنندگان این محصول باارزش باید با در دست داشتن شناسنامه فعالیت خود در این صنعت در کنار خودداری از نقل و انتقالات کندوهای خود آمارگیران را در جمع آوری اطلاعات دقیق کمک کنند.

تکلوی با اشاره به اینکه آمار به دست آمده از تعداد کلنی ها و میزان تولید عسل تا سه ماه آینده احصاء و اعلام می شود گفت: سازمان جهاد کشاورزی با همراهی سایر نهادهای مرتبط در حمایت از زنبورداران استان و شمالغرب کشور تلاش می کند تا از ظرفیت ایستگاه پرورش و اصلاح زنبور عسل که در 5 سال اخیر راه اندازی شده استفاده کند.

وی وضعیت تولید عسل را در سال های اخیر در استان رو به رشد توصیف کرد و افزود: با برگزاری دوره های آموزشی و همچنین دوره دارو و اقلام مورد نیاز زنبورداران تلاش بر ارتقای کیفی تولید و ایجاد رضایتمندی در بین تولید کنندگان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر