کد خبر: 876828
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
سرپرست شهرداری تبریز:
سرپرست شهرداری تبریز گفت: اهداف توسعه پایدار و حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی در جوامع بشری، برای رسیدن به نقطه مطلوب، نیازمند بسیج عمومی دولت‌شهرها و شهروندان است.
محمدحسین اسحقی در اختتامیه «نهمین اجلاس بین المللی رشد توسعه شهری و حفاطت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا» در شهر مسکو با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در جهان امروز، شهرها به تبع تحولات و جریانات ناشی از اندیشه‌های جهانی دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های مهمی شده‌اند که باعث نابودی و گسیختگی روابط حال و گذشته بین انسانها و محیط پیرامون‌شان شده است؛ متاسفانه شکل شهرها و محیط‌هاي انسان‌ساخت در بعد جهانی، به سمت بی‌چهرگی، عدم تمایز، استانداردسازی غيربومي و جهان‌شمول‌شدن حرکت کرده و هویت، قربانی شهرسازی مدرن شده‌است.

اسحقی تصریح کرد: آثار به جا مانده از گذشتگان حاوی پیامهای گرانبهایی از فرهنگ، دانش، معماری و شهرسازی بومی هستند و در واقع جزئی از هویت اقوام، ملت و کشور تلقی می‌شوند؛ با این حال، بی توجهی به برنامه‌ریزی در بافت‌های قدیمی در شهر‌ها همزمان با رشد و توسعه آن‌ها در بسياري از موارد باعث نابودی و چند تکه شدن بافت‌های تاریخی شده است.

سرپرست شهرداری تبریز اظهار داشت: جای بسی مسرت است که در چنین شرایطی سازمانها، نهادها، اساتید دانشگاهی، افراد فرهیخته و مجموعه‌های ذی‌ربط با برگزاری چنین رویداد ارزشمندی ایفای نقش نموده و همسو با نهاد های اجرایی همچون دولتها و شهرداریها اقدام به یافتن راه حل ها و ارائه طرق کرده‌اند. اینحانب به نمایندگی از طرف جامعه تخصصی و شهرداری تبریز ضمن تقدیر و تشکر از فدراسیون روسیه، شهر سامارا، شورای سیاستگذاری رشد و توسعه شهری، موسسه AIJ ژاپن، دانشگاه ها و سایر نهاد های تخصصی دست‌اندر‌کار این اقدام مهم بین المللی، امیدوارم این برنامه بتواند به اهداف والای بشر دوستانه به خوبی نایل شود.

وی با اشاره به این که شهر تبريز در سال ٢٠١٨ ميلادي به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام برگزيده شده است، اظهار داشت: تبريز با سابقه تاريخي حداقل ۴ هزار ساله زادگاه تمدن هاي بزرگ و جريان ساز تحولات عمده اي در سطح منطقه و جهان بوده است؛ شهري كه بزرگترين بازار تاريخي سرپوشيده جهان را از ٨٠٠ سال پيش دارد و مركز مبادلات كالا و فرهنگ هاي جاده ابريشم بوده است.

 سرپرست شهرداری تبریز، از آمادگی کلان‌شهر تبریز برای میزبانی مطلوب اجلاس دهم خبر داد و افزود: با توجه به توانمندی‌های علمی و تجربیات قابل‌توجه مدیریت شهری تبریز، میزبانی تبریز در اجلاس دهم، فرصت مهمی برای اشتراک تجربه‌های عملی کشورهای عضو با پشتوانه یافته‌های علمی و پژوهشی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر