کد خبر: 876824
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی از بررسی میدانی پرونده‌ ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران با حضور ارزیابان یونسکو خبر داد.
مرتضی آبدار  در خصوص ثبت جهانی جنگلهای ارسباران افزود: دکتر استرهام لندن برگو، متخصص گیاه شناسی و دکتر فیصل ابو عزالدین، متخصص مناطق حفاظت شده در بدو ورود به کلیبر با استقبال رسمی مقامات محلی، مؤسسات گردشگری، سازمان‌های مردم نهاد و عموم مردم، کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: دو متخصص سوییسی و لبنانی یونسکو برای بررسی میدانی پرونده‌ی ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به شهرستان کلیبر سفر کرده اند تا از نزدیک با این منطقه آشنا شده و گزارش نهایی بازدید خود را برای طرح در کارگروه ثبت آثار فرهنگی و طبیعی یونسکو که در تیر ماه ۱۳۹۷ تشکیل خواهد شد، تدوین نمایند.

آبدار تصریح کرد: ارزیابان سازمان یونسکو در نخستین روز از بازدید میدانی خود در منطقه، از پارک‌های ملی شاه حیدر و آنزا بازدید کردند. این متخصصان در جریان بازدیدهای روز اول در شهرستان کلیبر، طی گفت و گو با ساکنین روستاهای محدوده، مواردی نظیر حفظ معماری، پارامترهای فرهنگ، زندگی اصیل روستایی و اهمیت آن در ثبت جهانی را اشاره کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر بازدید های صورت گرفته، ارزیابان یونسکو با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مشاوران طرح پرونده ثبت جهانی ارسباران به منظور بررسی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد منطقه‌ حفاظت شده ارسباران، دلایل جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی این اثر و اقدامات انجام شده، نشستی تخصصی برگزار نمودند.

آبدار گفت:‌ همچنین ارزیابان سازمان یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه این نشست از اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر بازدید نمودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر