کد خبر: 876802
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
مدیرکل کتابخانه‌های سمنان مطرح کرد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کهن‌آباد تنها شهر استان است که کتابخانه ندارد، کار در حوزه کودک و نوجوان را ضروری‌تر از سایر بخش‌ها عنوان کرد.
 نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ مگر اینکه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر فرهنگ از موازی‌کاری دست بردارند و همه برای یک هدف واحد تلاش کنند و تحقق این امر هم به ‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند و هم شاهد نتایج و بازخورد بهتری در اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهیم بود.

وی افزود: تا زمانی که برنامه‌های فرهنگی یک‌سو نشود و هر دستگاهی به‌موازات دستگاه دیگر در زمینه فرهنگی فعالیت کند، طبق روال گذشته دچار ضعف و کاستی خواهیم بود و این موضوع پسندیده نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی چندین طرح بزرگ توسط این مجموعه در حال اجراست، یادآور شد: طرح سراسری اهدای کتب مازاد یکی از این طرح‌هاست که از اواسط تیرماه سال‌جاری شروع ‌شده و با اجرای این طرح در نظر داریم تا بخشی از احتکار فرهنگی که در بخش کتاب وجود دارد را کاهش دهیم.

غلامحسین‌نیاسماکوش تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح، نزدیک به 205 هزار جلد کتاب توسط نهادهای دولتی و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شده که در نوع خود بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده فرهنگ غنی مردم استان در زمینه مطالعه کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی ادامه داد: از این تعداد کتاب اهداشده، 70 هزار جلد آن توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها و بقیه توسط اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند روزبه‌روز در استان سمنان افزایش‌ یافته و فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور ما نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری همایش سراسری مؤلفان، نویسندگان و خادمان نشر استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد و تأکید کرد: بازدید و سرکشی مداوم از کتابخانه‌های عمومی استان یکی دیگر از برنامه‌های ما بوده که در حال انجام است و در این طرح سعی داریم تا ضمن بررسی وضع کلی این اماکن، نسبت به رفع موانع و مشکلات و تأمین نیازهای اولیه آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

غلامحسین‌نیاسماکوش احداث کتابخانه در مناطق روستایی با اولویت روستاهای دارای یک هزار و 500 نفر جمعیت و بالاتر را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در چندین روستای استان سمنان، مقدمات کار فراهم ‌شده و در حال اجرای طرح هستیم و در صورت معرفی روستاهای واجد شرایط در این شهرستان، آماده اجرای طرح و همکاری با مسؤولان هستیم.

وی از آمادگی کامل اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: در حوزه فرهنگ مطالعه باید در مدارس بیش‌ازپیش کار شود؛ چراکه فرزندان این مرز و بوم در آینده زمام اداره امور را به دست خواهند گرفت و باید در محیط مدرسه این آمادگی را از طریق عادت به مطالعه و دانش‌اندوزی کسب کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر