کد خبر: 876799
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
دبیر شورای معادن استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه 23 میلیون تن مواد معدنی در معادن این استان خبر داد.

بهروز اسودی در اولین جلسه شورای معادن استان سمنان که با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش معادن در این استان اظهار کرد: 30 درصد صنایع موجود در استان جز صنایع معدنی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: صنایع معدنی در استان برای 13 هزار و پانصد نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان سمنان با بیش از 560 معدن از لحاظ تعداد، رتبه پنجم کشور را دارد افزود: همچنین سمنان از  نظر میزان استخراج مواد معدنی حائز رتبه ششم در کشور است.

دبیر شورای معادن استان سمنان : با اشاره به اینکه سمنان در تولید گچ، سلستین و  زئولیت رتبه اول کشور را دارد اضافه کرد: استان سمنان در مواد معدنی مهمی همچون سولفات سدیم ، رتبه دوم و در معادن ذغال سنگ و تولید کرومیت رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینه در استان سمنان از 42 نوع ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد: استان سمنان دارای 5.3 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از 5500 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی است.

اسوی از صدور 77 پروانه اکتشاف معدن با مساحت یک‌هزار و 180 کیلومتر مربع خبر داد و گفت: تاکنون در استان سمنان 65 فقره گواهی کشف به تناژ ذخیره قطعی 134 میلیون تن و مساحت 452 کیلومتر مربع صادر شده است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان 561 معدن با اشتغالزایی بیش از 4200 نفر پروانه بهره‌برداری دریافت کردند افزود: میزان استخراج معادن در استاندر حال حاضر23 میلیون تن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار