کد خبر: 876791
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس قوه قضائيه:
امروز براي جهان و حتي براي خود امريكايي‌ها روشن شده است كه دولت اين كشور قابل اعتماد نيست و حتي برخي از اعضاي هيئت حاكمه امريكا نيز به ترامپ اعتراض مي‌كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا درباره استراتژي جديد اين كشور در قبال ايران، اظهار كرد: سخنان رئيس‌جمهور امريكا نشانگر شخصيت نامتعادل، غيرمنطقي، نادان، فحاش و بذي اللسان او بود. هرآنچه از رذائل در ديگران وجود داشته در شخصيت اين فرد، يكجا جمع است. وي با اشاره به گزافه‌گويي‌هاي ترامپ عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: رئيس‌جمهور امريكا بخشي از نيروهاي مسلح رسمي يك كشور را، فاسد و تروريست مي‌خواند و اين نشانگر ناداني اوست زيرا بايد اين احتمال را بدهد كه در مورد نيروهاي نظامي كشورش نيز ممكن است چنين سخني گفته شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تمام طول انقلاب و نيز در دفاع مقدس يك نيروي خاص، فداكار، ايثارگر و از جان گذشته براي كشور بوده است و امروز نيز اين ويژگي‌هايش براي مردم، ملموس است. 
‌    
راز عصبانيت‌ها از سپاه 
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه سردمداران كفر از ضرباتي كه بابت مجاهدت‌هاي سپاه در سوريه و عراق خورده‌اند ناراحت هستند، تصريح كرد: جمهوري اسلامي در بحبوحه پيشروي‌هاي گروه تروريستي داعش به كمك برادران خود در سوريه و عراق شتافت و با مجاهدت‌هاي اين رزمندگان، بنيان داعش در آستانه ريشه كن شدن است. همين امر موجب ناراحتي كشورهاي سلطه قرار گرفت زيرا آنها خود داعش را با اغراض مختلف ايجاد كرده‌اند و با يك ائتلاف ظاهري مدعي مبارزه با داعش شدند در حالي‌كه از اين گروه تروريستي حمايت همه‌جانبه مي‌كردند. رئيس قوه قضائيه گفت: از وقتي كه مقاومت در سوريه و عراق به موفقيت‌هاي بزرگ دست يافت، موضع‌گيري‌ها عليه ايران تشديد شد و در مورد عملكرد ما در منطقه سخن مي‌گويند در حالي‌كه بايد از آنان پرسيد ما كه ساكن منطقه هستيم، شما در اين منطقه چه مي‌كنيد؟ همين عكس‌العمل‌هاي جنون‌آميز شما نشان مي‌دهد كه نقشه‌هايي در سر داريد و اينك از خنثي شدن توطئه‌هايتان عصباني هستيد. 
‌     
اجراي اقتصاد مقاومتي، بهترين راه مقابله با تهديدات
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه امريكايي‌ها در مسئله برجام نشان دادند كه قابل اعتماد نيستند و آبروي خود را بيش از پيش در سطح جهان بردند، تصريح كرد: البته پيشتر نيز مقام معظم رهبري و برخي مسئولان نسبت به غيرقابل اعتماد بودن امريكا هشدار مي‌دادند اما خوشبختانه امروز براي جهان و حتي براي خود امريكايي‌ها روشن شده است كه دولت اين كشور قابل اعتماد نيست و حتي برخي از اعضاي هيئت حاكمه امريكا نيز به ترامپ اعتراض مي‌كنند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه اظهارات و موضع‌گيري‌هاي اخير مقامات امريكا عليه ايران فرصتي براي انسجام هرچه بيشتر مردم و مسئولان تحت رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري است، تأكيد كرد: بهترين كار در قبال اين قبيل اظهارات، اتكا به نيروهاي داخلي است. آنها در پي فروپاشي اقتصادي ايران هستند و تنها راه مقابله با آن، اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.  آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: اسلاف آقاي ترامپ زرنگ تر بودند و لااقل با حفظ ظاهر، دست چدني خود را داخل دستكش مخملي پنهان مي‌كردند اما اين فرد كاسبكار ظاهراً فقط با اصطلاحات عالم تجارت آشناست و فقط درباره پول صحبت مي‌كند و طبق گزارش‌ها به رئيس‌جمهور فرانسه گفته است كه از بردن پول ايران لذت ببرند. تمام تصور او از روابط و سياست بين‌الملل حول محور كاسب كاري مي‌گردد؛ چنانكه در جريان سفر خود به عربستان نيز با همين ديدگاه در پي كاسبي بود. 
‌    
تجربه برجام، مهم و عبرت‌آموز
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر لزوم شناخت و اتكاي هرچه بيشتر به توان داخلي، تجربه برجام را تجربه‌اي بسيار مهم و عبرت آموز توصيف كرد و گفت: مذاكرات برجام نشان داد كه جمهوري اسلامي اهل منطق و مذاكره است و با محاسبات دقيق بين‌المللي و ادبيات ديپلماتيك كاملاً آشناست. همچنين برجام نشان داد كه جمهوري اسلامي متخلق به اخلاق مذاكره است و امريكا نيز عكس همه اين موارد را نشان داد. تجربه ديگري كه از برجام حاصل شد، اطمينان هرچه بيشتر نسبت به غيرقابل اعتماد بودن امريكا بود و تجربه سوم نيز اين بود كه امريكا در پس پرده مذاكرات اهداف ديگري را دنبال مي‌كرد زيرا آقاي ترامپ مدعي است كه قرار بود جمهوري اسلامي به روش ديگري عمل كند!
آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر لزوم هوشياري هرچه بيشتر در برابر سياست‌هاي خصمانه امريكا، سخنان رئيس‌جمهور كشورمان درواكنش به اظهارات ترامپ را شجاعانه، قاطعانه و به‌هنگام توصيف كرد و با تقدير از رئيس‌جمهور بابت اين موضع‌گيري گفت: ما نيز از چنين جهت گيري‌هايي در مقابل امريكا حمايت مي‌كنيم و رئيس‌جمهور محترم نيز مطمئن باشند تا زماني كه چنين واكنش‌هاي شجاعانه و قاطعانه‌اي وجود دارد مردم حمايت خواهند كرد و تحت رهبري‌هاي روشنگرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، توطئه‌هاي دشمن را ناكام خواهند گذاشت. 
‌    
برخي رسانه‌ها دشمن را بزك نكنند
رئيس قوه قضائيه با اخطار به برخي افراد و رسانه‌ها بابت انتشار تحليل‌هاي همسو با دشمن خاطرنشان كرد: متأسفانه برخي تحليل‌ها شبيه تحليل‌هاي دشمن است و اين بسيار تأسف آور است كه ما بين خودمان نيز سخناني نظير سخنان دشمن بر زبان بياوريم. امروز مردم نياز به انسجام هرچه بيشتر و شناخت صحيح از دشمن دارند بنابراين نبايد دشمن را بزك كرد.  آيت‌الله آملي لاريجاني در پايان اين بخش از سخنان خود مردم كشورمان را حامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دانست و با بيان اينكه سپاه، محبوب مردم ماست ابراز اميدواري كرد كه اين نيروي با ارزش و فداكار كشور مسير خود را طي كند و مسئولان جمهوري اسلامي نيز به گزافه گويي‌هاي مقامات امريكايي در عمل پاسخ مناسبي بدهند. رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش دولت، مجلس و دستگاه قضايي براي حل مشكل سپرده گذاران مؤسسات مالي و اعتباري غيرمجاز، توقيف اموال اين مؤسسات را براي جلوگيري از حيف و ميل اموال مردم عنوان و ابراز اميدواري كرد كه با همت همه دستگاه‌هاي مربوط، اموال موجود از اين مؤسسات به شكل عادلانه و بر حسب ميزان سپرده‌ها ميان سپرده گذاران تقسيم شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار