کد خبر: 876788
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
شهردار تهران در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف شهري، حل معضلات بافت‌هاي فرسوده، مناقصه‌ها و...
بیژن یانچشمه

شهردار تهران در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف شهري، حل معضلات بافت‌هاي فرسوده، مناقصه‌ها و مزايده‌هاي شهرداري، پرونده املاك نجومي شهرداري و ادامه فعاليت شهرداري با قرارگاه خاتم‌الانبيا در اجراي پروژه‌هاي شهري پاسخ داد. 

محمدعلي نجفي در اولين نشست خبري گفت: شهر ما در كنار همه زيبايي‌ها و ظرفيت‌‌هاي بي‌مانندش در معرض تهديدهايي قرار دارد كه ايجاب مي‌كند وضعيت «زيست‌پذيري»، «پايداري»، «آسايش» و «آرامش روحي و اجتماعي» آن را به صورت مستمر مورد ارزيابي قرار دهيم. سياست‌هاي شهري در چند دهه اخير، از يكسو به افزايش داشته‌ها و امكانات شهري منجر شده و از سوي ديگر زيست‌پذيري و پايداري آن را كاهش داده است.   شهردار تهران درباره ادامه فعاليت قرارگاه خاتم با شهرداري گفت: اين قرارگاه طرف شهرداري بوده است و ما از كار با قرارگاه و شركت‌هايش راضي هستيم. 

همين الان براساس صورت وضعيت‌هاي تأييد شده مقدار زيادي طلب دارند، اما كماكان با ما همكاري مي‌كنند. اجراي برخي پروژه‌ها را به خوبي انجام داده‌اند و اين همكاري به صورت شفاف ادامه پيدا مي‌كند. توجيه ما اين است پروژه‌ها به جاي اينكه به صورت انحصاري به بخشي واگذار شود، به صورت مناقصه عمومي مطرح شود و در قالب رقابتي سالم پيمانكار نهايي معرفي شود. برنامه استفاده از توانايي‌هاي قرارگاه براي پروژه‌هاي شهرداري ادامه خواهد داشت، اما به شكل شفاف‌تر. 
  ‌ 
كساني كه برخوردارترند، بايد هزينه ‌بيشتري دهند
نجفي تصريح كرد: بايد كساني كه از رشد شهري در دهه‌هاي اخير بهره‌مندي بيشتري داشته‌اند، سهم بيشتري در اين تغيير بر عهده بگيرند، كساني كه ساختمان‌هاي بلندمرتبه‌شان بار ترافيكي براي شهر ايجاد مي‌كند، كساني كه با اتومبيل‌هاي لوكس خود نوعي تجمل را بر زندگي شهري تحميل مي‌كنند، بايد در تأمين اين هزينه‌ها مشاركت بيشتري داشته باشند.   وي در پاسخ به سؤالي در مورد ميزان بدهي دولت به شهرداري و انكار اين رقم از سوي شهردار گفت: نگفته‌ام كه دولت به شهرداري بدهي ندارد. نجفي افزود: البته بعيد است كه امسال دولت پولي به شهرداري بدهد. نجفي بيان داشت: بدهي دولت به شهرداري تهران 10 هزار ميليارد تومان برآورد شده و دولت نيز در اين خصوص نقطه‌نظرات خود را اعلام كرده است، ولي بعيد مي‌دانم با توجه به وضعيتي كه دولت دارد امسال بتواند پولي به شهرداري تهران پرداخت كند. 
  ‌ 
بخشي از گزارش املاك نجومي نادرست است
 نجفي در خصوص املاك نجومي گفت: اجازه دهيد من در مورد املاك نجومي موضوعي را مطرح كنم. شهردار سابق اعلام كرد كه من در افشاي املاك نجومي نقش داشتم؛ بنده براي آقاي قاليباف توضيح دادم كه ايشان مجاب شدند كه من نقشي نداشتم.   شهردار تهران در خصوص نقشش در املاك نجومي گفت: تأكيد مي‌كنم كه نقشي در افشاي املاك نجومي نداشتم و توصيه كردم كه گزارش افشا نشود. وي با بيان اينكه معتقدم بخشي از گزارش املاك نجومي نادرست است، گفت: به برخي افراد كه اسمشان اعلام شد، ملكي واگذار نكردم و بايد اعاده حيثيت شود و عده‌اي هم كه اسم آنها نبوده از املاك استفاده كرده‌اند. هنوز اطلاعات دقيقي در اين زمينه نداريم. به گفته نجفي، فقط از طريق سازمان املاك ملك‌ها واگذار نشده است، از طرق ديگر هم بوده كه بعداً توضيح مي‌دهم. برخي سازمان‌ها به اسم شهرداري واگذاري‌هايي انجام داده‌اند كه الان توضيح نمي‌دهم. 
  ‌
مهلت 100 روزه براي اعلام وضعيت شهر در مديريت جديد
شهردار تهران گفت: شوراي شهر مصوبه‌اي داشت كه در 100 روز وضعيت شهر تهران را به شكلي كه تحويل گرفتيم، احصا و صورت وضعيت شهر را گزارش كنيم.  اميدواريم در اين مدت اين كار انجام شود، شورا 20 روز پيش آن مصوبه را ابلاغ كرده است و از زمان ابلاغ 100 روز فرصت داريم تا شرايطي كه تحويل شهرداري تهران در مديريت جديد شده است، گزارش شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار