کد خبر: 876764
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جشنواره بين‌المللي «مسير عشق» كه به موضوع راهپيمايي بزرگ مردمي اربعين و آثار آن مي‌پردازد...
«مسير عشق»  در يك قدمي تعطيلي جشنواره « راه‌آهن» روي ريل!محمدصادق عابديني

جشنواره بين‌المللي «مسير عشق» كه به موضوع راهپيمايي بزرگ مردمي اربعين و آثار آن مي‌پردازد به دليل مشكلات مالي در يك قدمي تعطيلي قرار گرفته است و در عوض راه آهن قصد دارد دومين جشنواره فيلم و عكس راه آهن را برگزار كند. 

18 مهرماه بود كه سيد احمد ميرعلايي، دبير جشنواره بين‌المللي«مسير عشق» در گفت و گو با«جوان» از همكاري نكردن نهادهايي كه قرار بود از جشنواره حمايت كنند، انتقاد كرد. به گفته ميرعلايي طرف عراقي پاي كار آمده‌، اما طرف ايراني هنوز به وعده‌هايش عمل نكرده است. حمايت نكردن از جشنواره‌اي فرهنگي كه قراراست در خدمت اهل بيت‌(ع) و راهپيمايي عظيم مردمي در اربعين حسيني باشد، در نهايت منجر شد به اطلاعيه روابط عمومي جشنواره مسير عشق كه ديروز منتشر شد. در اين اطلاعيه با تأكيد بر«عدم تأمين نقدينگي كافي» گفته شده كه جشنواره تا اطلاع ثانوي به تعويق افتاده است. 

البته برگزار كنندگان «مسير عشق» اميدوارند «دستگاه‌هاي حمايت‌كننده جشنواره در دو كشور ايران و عراق كه همواره در تأمين امكانات سخت‌افزاري با دست اندركاران اجرايي اين رويداد مهم فرهنگي همراه بوده‌اند با رفع موانع اداري ان‌شاء‌الله زمينه برگزاري جشنواره مسير عشق را با در نظر گرفتن كيفيتي آبرومند، شايسته جايگاه موضوع ارزشمند و انتظارات مخاطبان بين‌المللي آن و در خور جامعه هنري كشور فراهم كنند». در حالي كه جشنواره «مسير عشق» به طور غير‌رسمي تعطيل شده است، خبر راه‌اندازي جشنواره فيلم و عكس «راه آهن» خبر جالبي بود؛ جشنواره‌اي كه قرار است دومين دوره آن با دبيري ابوالفضل جليلي، فيلمساز جشنواره‌اي و كم‌كار برپا شود. ارتباط ميان راه آهن و سينما مانند ارتباط دامپزشكي و فيلم كه منجر به برپايي جشنواره «بيطار» شد، تعجب‌آور است. برپايي و اجراي جشنواره «راه آهن» همان‌قدر مي‌تواند براي سينماي ايران مفيد باشد كه برگزاري جشنواره فيلم‌هاي دامپزشكي مفيد بود. در اين بين انتخاب دبير جشنواره شايد تنها به منظور ياد كردن از ابوالفضل جليلي باشد كه سال‌ها‌ست فيلم نساخته و تقريباً از جريان سينماي ايران محو شده است.
اين جشنواره حتي مي‌تواند زمينه برگزاري جشنواره‌هايي از جنس مترو، تاكسيراني، مسافركش خطي و حتي اتوبوس شركت واحد را مهیا کند. مقايسه دليل تعطيلي «مسير عشق» و راه‌اندازي «راه‌آهن»، مي‌تواند نوعي ولنگاري فرهنگي را تداعي كند كه در آن اولويت‌هاي فرهنگي مانند پرداختن به موضوع راهپيمايي عظيم اربعين به خاطر حمايت‌نشدن از سوي حاميانش در يك قدمي تعطيلي قرار گرفته‌است و راه‌آهن كه نيازي به جشنواره برگزار كردن ندارد، به خاطر تمول و تمكن مالي حاضر است براي برگزاري جشنواره‌اي هزينه كند كه برگزاري يا عدم برگزاري‌اش بر كليت سينما تأثيري ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
اینجا اتش به اختیار میخواهد کافی است با تدبیر فراخوان داده شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار