کد خبر: 876763
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دیده‌بان:
نتايج داوري چكيده مقالات پنجمين كنگره عرس بيدل اعلام شد كه بر اساس آن 38 عنوان از استادان زبان و ادب فارسي 26 كشور جهان پذيرفته شده است.
هادی عسگری

نتايج داوري چكيده مقالات پنجمين كنگره عرس بيدل اعلام شد كه بر اساس آن 38 عنوان از استادان زبان و ادب فارسي 26 كشور جهان پذيرفته شده است. به گزارش ستاد خبري كنگره عرس بيدل، از تعداد 168 عنوان چكيده مقاله‌اي كه به دبيرخانه بنياد بيدل ارسال شده بود، تعداد 92 عنوان چكيده مقاله پذيرفته شده‌است. از اين تعداد، 54 عنوان از بيدل‌پژوهان و استادان دانشگاه‌هاي داخل كشور و 38 عنوان از استادان زبان و ادب فارسي 26 كشور جهان پذيرفته شده است. صاحبان مقالات براساس فراخوان كنگره قرار است اصل مقالات خود را تا بيستم آبان ماه 1396 به دبير خانه بنياد بيدل دهلوي ارسال كنند. نتايج داوري اصل مقالات، يكم آذر ماه 1396 اعلام خواهد شد.  

«طيب» لنگ پول شد
ساخت فيلم سينمايي«طيب» با مشكل مالي روبه‌رو شد. مسعود ده‌نمكي كه قصد داشت امسال فيلم جديدش را با نام «طيب» و با نگاهي به زندگي «طيب حاج رضايي» بسازد، اعلام كرد كه اين پروژه سينمايي به مشكل مالي برخورد كرده است. ده‌نمكي عنوان كرده است به دنبال جذب سرمايه از بخش خصوصي است، اين درحالي است كه پيش از اين، نام سازمان اوج به عنوان حامي ساخت «طيب» مطرح شده بود. ده‌نمكي كه تا به حال پنج فيلم سينمايي را توليد كرده و بر سر ششمين فيلم سينمايي‌اش با مشكل مالي روبه‌رو شده‌است، گويا در صورت حل نشدن مشكل مالي، پروژه «طيب» را كنار مي‌گذارد و در فرصت باقي مانده تا جشنواره فيلم فجر، فيلم جديدي را خواهد ساخت. گفته مي‌شود ده‌نمكي قصد داشت فيلم «طيب» را بر اساس كتاب زندگينامه طيب حاج‌رضايي با عنوان «زندگينامه طيب‌ حاج‌رضايي، حرّ انقلاب» بسازد. طيب حاج رضايي از چهره‌هاي تأثير‌گذار دوران مبارزه امام‌خميني(ره) در دهه 40 شمسي است كه به خاطر همكاري نكردن با حكومت پهلوي تيرباران شد. 

برگزاري همايش نكوداشت آيت‌الله مهدوي كني 
همايش نكوداشت مرحوم آيت‌الله مهدوي كني در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار مي‌شود. 
همايش ملي نكوداشت آيت‌الله مهدوي كني‌ با حضور جمعي از فرهيختگان، دانشگاهيان و مبارزان سال‌هاي نهضت به همت دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله مهدوي كني و مؤسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران برگزار مي‌شود. اين همايش امروز در تالار آيت‌الله مهدوي كني دانشگاه امام صادق (ع) برگزار مي‌شود. همچنين مراسم سومين سالگرد ارتحال آيت‌الله مهدوي كني روز جمعه (28 مهر) بعد از نماز مغرب و عشا با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين «سيد ابراهيم رئيسي» توليت آستان قدس رضوي و مرثيه‌خواني حاج مرتضي طاهري و برادر محمد رستمي در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد. به مناسبت سومين سالگرد ارتحال يار ديرين امام و رهبري، برنامه‌هاي ديگري نيز سر مزار اين عالم فقيد و در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و دانشگاه امام صادق (ع) كه رياست آن را بر عهده داشت، برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار